تهران‌برگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری جاعل مدارک و اسکناس در پایانه جنوب خبر داد و گفت: متهم در بازجویی ها به ۵۰ فقره جعل اعتراف کرده است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم پور روز شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: تیم عملیات کلانتری ۲۰۸ پایانه جنوب با رصدهای اطلاعاتی، یک نفر جاعل سابقه دار که اقدام به جعل اسناد و مدارک و حتی اسکناس می کرد را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در کار خود بسیار حرفه‌ای بوده افزود: با توجه به اهمیت موضوع، با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران به صورت نامحسوس اقدام به شناسایی و تعقیب و مراقبت سوژه نمودند و این فرد را در حالیکه قصد داشت مدارک و اسکناس‌های جعلی را تحویل یکی از مشتریان خود دهد دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران تاکید کرد: در ادامه تحقیقات، از متهم ۱۱ فقره کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی جعلی و مبلغ ۱۴۶ میلیون ریال اسکناس جعلی در قالب تراول های یک میلیون ریالی و ۵۰۰ هزار ریالی کشف گردید.

سرهنگ قاسم پور با اشاره به این که مجرم در قبال خریداری اجناس، اسکناس های تقلبی پرداخت می‌کرد، ادامه داد: متهم به ۵۰ فقره جعل مشابه اعتراف کرده و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان توصیه کرد: فریب این افراد سودجو را نخورند و ضمن خودداری از هرگونه همکاری با این افراد جاعل، هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در مرکز تهران خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی اظهار کرد: هفدهم فروردین ماموران کلانتری ۱۱۵ رازی در محدوده خیابان کارگر جنوبی در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکی که فاقد پلاک جلو بود، مشکوک شدند.

به گفته وی، یکی از متهمان از خودرو پیاده و به سمت خودروی پارک شده رفت و اقدام به باز کردن درب آن کرد.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارق با رویت ماموران سوار بر خودرو اقدام به فرار کرد و دستور ایست وسیله نقلیه مذکور توسط ماموران صادر شد ولی متهمان به طرز خطرناکی از محل متواری شدند و به هشدارهای پلیس اعتنایی نکردند اما ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار، سرانجام موفق شدند خودرو را متوقف و متهمان را دستگیر کنند.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات خودرو و ۱۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند و از خودرو متهمان پنل ضبط، نمایشگر خودرو کوییک، کامپیوتر خودرو، جک خودرو، چندین متر کابل برق فشار قوی، چندین متر زنجیر، یک عدد کلاه کاسکت موتورسیکلت و ابزار و ادوات سرقت کشف و متهمان جهت ادامه روند رسیدگی قانونی، به مرجع قضایی معرفی شدند.

سرکلانتر هشتم پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان توصیه کرد از پارک کردن خودرو در معابر خلوت و کم تردد خودداری کرده و خودروهای خود را به لوازم ضدسرقت نظیر دزدگیر و قفل تجهیز کنند.

آدم‌ربایی ۱۰ میلیون دلاری مرد تاجر 

رییس پلیس آگاهی پایتخت نیز از آدم‌ربایی ۱۰ میلیون دلاری تاجر پولدار در غرب تهران خبر داد و گفت: فرد ربوده شده با تلاش‌های شبانه‌روزی کارآگاهان آزاد شد. 

سردار علی ولی پور گودرزی اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی زن میانسالی با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی از ناپدید شدن پسر خود خبر داد و پفت: پسرم در  چین، هنگ‌کنگ و ایران تاجر است او چندی قبل ناگهان ناپدید شد ما که حدس می‌زدیم درگیر کار بوده ولی چند مرد جوان تماس گرفتند و مدعی شدند او را ربوده‌اند و با تهدید به قتل درخواست ۱۰ میلیون دلار کردند.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام راهی خانه موردنظر شدند و دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم را هدف بازبینی قرار دادند اما به سرنخی دست نیافتند و به دنبال تهیه یک لیست از رقبای این تاجر رفتند. 

وی تاکید کرد: تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه آدم‌ربایان دوباره تماس گرفتند و در خواست پول کردند اما در این شاخه از تحقیقات با اقدامات اطلاعاتی گسترده و درایت به موقع کارآگاهان مشخص شد که این تماس‌ از شمال کشور صورت گرفته است.

سردار ولی پور گودرزی با بیان اینکه کارآگاهان در یک قدمی بازداشت متهمان قرار گرفتند، عنوان کرد: متهمان که متوجه شده بودند پلیس مخفیگاه آنها را ردیابی کرده فرد ربوده شده را با دستان بسته در اتوبان کرج - تهران رها کردند. 

وی متذکر شد: فرد ربوده شده پس از اینکه آزاد شد در جریان تحقیقات ماجرا را اینطور توضیح داد، در خانه مشغول صرف شام بودم که ناگهان سه مرد با کلت کمری وارد منزل شدند و پس از اینکه چشمانم را بستند با ایجاد ضرب و جرح من را به شمال کشور بردند و در ازای آزادی‌ام ۱۰ میلیون دلار درخواست کردند اما هنگامی که متوجه شدند پلیس در کمین‌شان است رهایم کردند و پا به فرار گذاشتند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: کارآگاهان پس از آزادی فرد گروگان گرفته شده ماموریت پیدا کردند تا با بررسی‌های بیشتر متهمان را دستگیر کنند که تحقیقات در این ارتباط همچنان ادامه دارد.