دستگیری عاملان فروش سلاح گرم در تهران و کرج

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85494670
دستگیری عاملان فروش سلاح گرم در تهران و کرج

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲ عامل فروش سلاح در تهران و استان البرز خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرگرد محمد زیدی روز پنجشنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران پایگاه سوم پلیس اطلاعات تهران چندی پیش خبری را در خصوص خرید و فروش سلاح و مواد مخدر توسط شخصی در مرکز تهران دریافت کردند و بررسی این مهم را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.

وی افزود: ماموران پایگاه سوم پس از بررسی این خبر و اطمینان از صحت و سقم آن، در رصد های اطلاعاتی به دست آوردند متهم با شخصی ساکن استان البرز در ارتباط است و سلاح گرم را از طریق وی تهیه می کند.

وی با اشاره به اینکه هر ۲ متهم در عملیات های منسجم در مخفیگاهشان دستگیر شدند، گفت: هر ۲ متهم در پی جویی های انتظامی به همکاری با یکدیگر در تهیه و فروش سلاح گرم اعتراف کردند.

سرگرد زیدی اضافه کرد: ماموران پس از تکمیل پرونده متهمان را برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی کردند.

احتکار ۳۰ میلیاردی تجهیزات پزشکی در تهران

همچنین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از هشت هزار قلم لوازم و تجهیزات دندانپزشکی احتکار شده در جنوب تهران خبرداد و اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران در رصدهای اطلاعاتی از احتکار دارو در محدوده خیابان فدائیان اسلام مطلع شدند و نتیجه بررسی های اولیه را به مرجع قضایی اعلام کردند.

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان از این داشت، محل مذکور یک انبار کالا است ولی این باب انبار کالای بازرگانی در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت نشده است.

وی گفت: پس از هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران از محل مذکور بازدید و تعداد هشت هزار و ۷۶۹ عدد لوازم و تجهیزات پزشکی از قبیل سرنگ، چسب زخم، آنژیوکت که بر خلاف ضوابط قانونی و بهداشتی دپوی شده بود کشف شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریال اموال کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: متهم پس از تحقیقات مقدماتی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

دستگیری عاملان فروش سلاح گرم در تهران و کرج

مرگ مشکوک در لواسان

همچنین رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: به‌دنبال مرگ مشکوک زن میانسالی در حمام خانه‌اش در منطقه لواسان، همسر وی که اظهارات ضدونقیضی را به زبان آورده بود، بازداشت شد.

سردار علی ولیپور گودرزی با اشاره به اینکه اوایل سال ۱۴۰۳، مرگ مشکوک زن میانسالی در حمام خانه‌ای در منطقه لواسان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گزارش داده، افزود: با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد زن میانسالی را مشاهده کردند که آثار خراشیدگی روی مچ پا و دستانش مشهود بود و احتمالاً براثر خفگی به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد همسر متوفی این مرگ مشکوک را به پلیس گزارش کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در نخستین گام همسر متوفی هدف تحقیق قرار گرفت و با اظهارات ضدونقیضی گفت: من از آثار خراشیدگی و حادثه‌ای که برای همسرم رخ داده است، بی‌خبرم. او به حمام رفته بود اما ناگهان حالش بد شد و زمین خورد پس از اینکه متوجه شدم فوت کرده است و سریعاً موضوع را به پلیس گزارش کردم.

وی ادامه: از سوی دیگر تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که به‌خلاف ادعای مطرح‌شده این زوج با یکدیگر اختلاف داشته‌اند و احتمالاً مرد میانسال همسرش را به قتل رسانده و قصد داشته جسد را مثله کند اما به‌دلایل نامشخصی منصرف شده است و پس از صحنه‌سازی با طراحی یک سناریوی مرموز می‌خواسته تیم جنایی را گمراه کند.

سردار گودرزی متذکر شد: بدین ترتیب مرد میانسال دستگیر شد و کارآگاهان اداره دهم مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی گسترده، تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد:، جسد زن میانسال برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان جنایی همچنان ادامه دارد.

دستگیری عاملان فروش سلاح گرم در تهران و کرج

قاچاق ۴۰ میلیاردی در شورآباد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۲ هزار قلم لوازم آشپزخانه و لوازم جانبی موبایل قاچاق خبرداد و بیان داشت: روز گذشته در ساماندهی انبارهای کالا در جنوب تهران، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران به دست آوردند که مالک انبار کالا در محدوده خیابان "شور آباد" تهران مقدار فراوانی کالای قاچاق در داخل یک انبار دپو و جمع آوری کرده است.

وی ادامه داد: با شناسایی محل دقیق انبار و هویت مالک با هماهنگی‌های قضائی تیمی از کارآگاهان به نشانی اعلامی اعزام و ضمن دستگیری مالک انبار در بازرسی از داخل آن ۱۳ هزار و ۸۴۲ قلم لوازم آشپرخانه و ۹ هزار و ۳۶۰ عدد انواع لوازم جانبی موبایل فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف کردند.

مهدی افشاری با اشاره به اینکه اموال کشف شده تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد، ابراز داشت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۴۰میلیارد ریال برآورد کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha