بجنورد-ایرنا- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۲۰۰ بسته گوشت قرمز در قالب طرح «همدلی عیدانه» به همت فعالان کانون های مساجد استان بین خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

تقی صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکهزار و ۲۰۰ بسته حمایتی حاوی یک و نیم کیلوگرم گوشت گوسفندی است که در آستانه عید سعید فطر با مشارکت و همیاری کانون های مساجد استان بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ مرحله کمک مومنانه در استان انجام شده است افزود: این بسته های معیشتی اهدایی از سوی موسسه حضرت خدیجه (س) قم و خیران برنامه تلویزیونی سمت خدا تهیه و به استان ارسال شده است.

صادقی گفت: سهمیه نیازمندان اسفراین و بام و صفی آباد ۱۴۲ بسته گوشت نذری، جاجرم ۱۳۱ بسته، راز و جرگلان ۱۰۰ بسته، شیروان ۱۴۴ بسته، فاروج ۱۰۰ بسته، گرمه ۱۰۲ بسته،‌ مانه و سملقان ۱۱۵ و بجنود ۳۶۵ بسته است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: این مرحله نیز همچون مراحل قبل با مشارکت کانون های شبکه رابطین استان انجام گرفت.

وی افزود: در مراحل قبلی رزمایش فوق که از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز شده است بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ خانواده از بسته های گوشت نذری خیرخواهانه بهره مند شدند.

۳۰ درصد شهروندان این استان زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند و این جامعه هدف نیازمند توجه بیشتر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.