شهرری - ایرنا - مراسم گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد توسط اتحادیه صنف انبارداران شهرستان ری شامگاه دوشنبه با حضور خیران و مردم نوع دوست برگزار و سه زندانی آزاد شدند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مراسم دهمین سالی است که در شب های ماه مبارک رمضان و با همت خیران و این اتحادیه با هدف آزاد زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود، امشب حدود سه میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال برای این موضوع کمک جمع آوری شد.

محسن کشاورز اظهار داشت: مبلغ یک میلیاردریال از کمک های جمع آوری شده امشب برای آزادی سه زندانی به حساب انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ری واریز شد.

وی افزود: دراین گلریزان که با ضیافت افطار همراه بود شماری از رئیسان ندامتگاه ها حضور داشتند و یکی از خیرین نیز پنج دستگاه دوچرخه کودکانه برای فرزندان زندانی اهداء کردند.

به گفته این مسئول هم اکنون اتخادیه انبارداران شهرستان ری ۱۸۱ خانواده زندانی جرائم غیرعمد را تحت پوشش دارد که کمک ها را در قالب سبد ارزاق ، هزینه تحصیل و درمان به این آنان ارائه می کند.

وی خاطرنشان کرد: از شروع این جشن تاکنون که ۱۰ سال می گذرد مبلغ ۲۹ میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه شده و تعداد ۱۸۳ زن، ۲۶۸ مرد و هشت زندانی زیر ۱۸ سال آزاد شده اند که بطور میانگین برای آزادی هر زندانی مبلغ ۶۴۲ میلیون ریال پرداخت کردیم.

کشاورز یاداور شد: در سال گذشته هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط اتحادیه انبارداران شهرستان ری برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری و هزینه شد.