ایلام - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: پارسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این صندوق در بخش های خدمات، کشاورزی، صنعت و رفاهی پرداخت به متقاضیان پرداخت شده است.

مرتضی دالوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۷۵۳ فقره تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و ضروری با اعتباری بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ توسط این صندوق در استان پرداخت و زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر نیز فراهم شده است.

وی افزود: صندوق استان در سال ۱۴۰۲ با ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ توانست با عملکردی مناسب، اعتبار مربوط به دستگاه های چون کمیته امداد، بهزیستی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جذب و تسهیلات اشتغال ارزان قیمت به متقاضیان معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی پرداخت کند.

وی اضافه کرد: در این راستا تعداد ۲۲۸ فقره تسهیلات با اعتبار بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پرداخت کرد و صندوق کارآفرینی امید استان ایلام با این عملکرد رتبه ممتازی در بین بانک های عامل در استان کسب کرده است.

مدیر صندوق استان ایلام در خصوص اقدامات و خدمات صندوق استان در سفر ریاست جمهور به استان ایلام توضبح داد: صندوق استان از سال ۱۴۰۰ تا پایان‌ سال گذشته با تامین مالی و پرداخت ۲۵۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و ضروری به ۹۴۲ فقره درخواست مردمی سفر رییس جمهور پاسخ داده است.


وی در مورد حمایت از کارآفرینان روستایی و مناطق محروم اعلام کرد: صندوق استان ایلام تعداد یک هزار و ۶۳۳ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی از ابتدای شروع این طرح در سال ۱۳۹۷ تا سال گذشته را پرداخت و زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۴۱۳ نفر فراهم کرده است.

مدیرصندوق کارآفرینی استان ایلام گفت: در سال گذشته بصورت ویدئوکنفرانس و با حضور معاون اجرایی و سرپرست نهاد رییس جمهور و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تعداد ۴۵ طرح اشتغالزایی کسب وکار خرد و کوچک در سطح استان با حمایت مالی صندوق استان با سرمایه گذاری کل ۳۶۸ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را در حمایت مالی از جوانان تحصیل کرده و دارای مهارت، زنان خودسرپرست، نخبگان و کارآفرینان در قالب ایجاد کسب و کار خرد و کوچک با رویکرد توانمندسازی و شبکه سازی هم افزا و تکمیل زنجیره ارزش با اولویت مناطق محروم و مناطق روستایی پرداخت کرده است.