قرچک-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قرچک از کشف بیش‌ از ۴۰ کارت بانکی و پلمب یک نانوایی متخلف در قرچک خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانداری قرچک مجید قیصرپناه روز سه شنبه اظهار داشت: طی بازدید از نانوایی‌های شهرستان گزارشی مبنی‌ بر عدم ارایه نان به شهروندان به فرمانداری رسیده بود که مسئولان نظارتی بر مبنای گزارش دریافتی در محل حاضر شدند.

وی گفت: در بازدید اولیه مشخص شده که سهم دریافت آرد واحد صنفی از پخت نان و ارایه به شهروندان کمتر است.

معاون فرماندار قرچک افزود: براساس گزارشات دریافتی و بازدید از واحد صنفی، بیش از ۴۰ کارت بانکی مختلف از شهروندان در محل کشف شده که مالک واحد صنفی در خصوص کشف بیش کارت‌های بانکی توضیحاتی نداشت.

قیصرپناه پناه بیان کرد: این اقدام واحد صنفی در راستای دور زدن سامانه نانینو انجام می‌شود، با کارت‌های بانکی از واحد صنفی خرید می‌شود ولی هیچ نانی از واحد صنفی خارج نمی‌شود و آرد موجود در محل باقی بود.

وی تاکید کرد: نانوایی متخلف پلمپ و کارت‌های بانکی کشف شده از نانوایی خارج و به پرونده واحد صنفی متخلف پیوست شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده چنین واحدهای صنفی به بازرسی فرمانداری یا اداره صمت اطلاع دهند تا با افراد خاطی برخورد شود.

دوره‌های ایمنی و آتش‌نشان داوطلب در قرچک برگزار شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گفت: یک دوره کلاس‌های ایمنی و آتش‌نشان داوطلب در شهرستان برگزار شد.

احمد موغاری در این خصوص اظهار کرد: آموزش تئوری و عملی در حوزه‌های اطفا حریق، حوادث چاه، انواع بروز حادثه در آسانسور، آشنایی با مواد شیمیایی خطرناک در منازل، ایمنی ابزار و لوازم‌خانگی، آموزش شناخت خاموش‌کننده‌های دستی و طریقه استفاده در حوادث، آشنایی با سیستم اعلام و اطفا حریق اتومات و آشنایی با تجهیزات نجات و امداد برگزار شد.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی با توجه به‌ضرورت فرهنگ‌سازی ایمنی و آموزش شهروند در برابر حوادثی همچون آتش‌سوزی، زلزله، طوفان برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با حضور ۱۱۰ نفر به‌صورت داوطلب در محل سازمان آتش‌نشانی صورت گرفت که در پایان گواهی‌نامه معتبر ارائه شد.

آغاز یکسان سازی تابلوهای اصناف در قرچک

شهردار قرچک از آغاز یکپارچه سازی و متحدالشکل بودن تابلوهای اصناف خبر داد.

محسن خرمی شریف شهردار گفت: به منظور پیرایش شهری و زیبا سازی منظر شهری، یکسان سازی تابلوهای اصناف این شهر آغاز شده است.

وی همراهی اصناف در طرح ساماندهی تابلوها را بسیار مهم دانست و افزود: حذف زوائد بصری و یکسان سازی تابلوها در دست اقدام است و در حال حاضر اجرای این طرح با مشارکت کسبه در بلوار امام خمینی(ره) حد فاصل رودخانه لات آجی به سمت میدان شهید ستاری آغاز شده است.

شهردار قرچک در پایان گفت: مدیریت شهری قرچک با محوریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این مهم را با اجرای طرح جامع و تفصیلی تبلیغات شهری آغاز کرده است.

قرچک شهرستانی تک بخشی است که با ۸ روستای دارای دهیاری، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.