ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت با بیان این که، حمایت های شخص رئیس جمهور فقید شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی از بخش تعاون، باعث ایجاد شرایط مطلوبی برای توسعه بخش تعاون شده است، گفت: ابلاغ سند توسعه تعاون دستاورد ماندگار دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، علی باقری روز پنجشنبه در نشست هیات رئیسه اتاق تعاون مازندران در سخنانی افزود: همدلی دولت و اتاق تعاون توسعه این بخش مهم را به دنبال خواهد داشت و مدیران دستگاه های اجرایی باید به این امر مهم بیش از پیش توجه کنند.
وی خاطرنشان کرد: ابلاغ سند توسعه تعاون پس از سال‌های طولانی از مهم ترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم بود که نتایج بسیار مثبتی را نیز به همراه داشت.
وی تصریح کرد: استاندار جدید مازندران نیز در همان روزهای ابتدایی کار خود در استان با پیگیری های زیاد نشان داد توسعه بخش تعاون را یکی از اولویت های مهم در استان می داند.


مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم همدلی بیش از پیش بین این اداره کل و اتاق تعاون در راستای توسعه بخش تعاون تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در کنار این اداره کل و اتاق تعاون طبق سند توسعه، برای افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد استان تلاش کنند.
باقری اظهار کرد: مازندران از استان‌های پیشرو در بخش تعاون است و وضعیت مطلوبی در این حوزه دارد، اما تلاش ها برای بهتر شدن وضعیت باید بی وقفه باشد.
از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.
تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.