تهران- ایرنا- رئیس جمهوری مصر امروز (چهارشنبه) در دیدار با همتای چینی ضمن بررسی تحولات نوار غزه و تاکید بر آتش‌بس، نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار تداوم حملات رژیم اسرائیل به رفح هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «النیل»، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در سفری به پکن با «شی جین پینگ» همتای چینی خود دیدار و درباره تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه وضعیت نوار غزه و رفح گفت‌وگو کرد.

السیسی در این دیدار بر ضرورت توقف جنگ علیه نوار غزه تأکید کرد و درباره خطرات انسانی، امنیتی و سیاسی حملات رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد.

وی همچنین بمباران عمدی چادرهای آوارگان در رفح توسط رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت که این حمله باعث وقوع فاجعه انسانی دردناک شد.

رئیس جمهوری چین نیز ایفای نقش محوری مصر و تلاش‌های آن برای آرام‌سازی اوضاع نوار غزه و ارسال‌ کمک‌های انساندوستانه به این منطقه را ستود و دو طرف بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه، مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینیان به خارج از سرزمین خود تأکید کردند و گفتند که راه‌حل دو دولتی ضامن اصلی احیای ثبات و برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای است.

ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه هفته جاری محل چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح را که پیشتر از سوی ارتش این رژیم به عنوان منطقه «امن» اعلام شده بود، گلوله باران کرد که به شهادت ۴۵ غیرنظامی فلسطینی از جمله شمار زیادی زن و کودک و زخمی شدن و سوختن بیش از ۲۴۰ نفر دیگر منجر شد.

رژیم صهیونیستی سه شنبه هفته جاری نیز در جنایتی دیگر در منطقه المواصی در رفح، ۲۱ شهروند فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و تعدادی دیگر را مجروح کرد.

حمله رژیم اشغالگر به آوارگان فلسطینی که در نوع خود فجیع‌ترین حمله توصیف شده، خشم جامعه بین‌المللی را برانگیخته و موجی از محکومیت‌ها را به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هفدهم اردیبهشت ماه گذشته طرح تهاجم زمینی به شهر رفح را تصویب و ابتدا بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز با مصر را اشغال کرد. ارتش رژیم صهیونیستی از آن زمان به بمباران و گلوله باران مناطق مختلف شهر رفح و حمله زمینی به این شهر دست زده است که در جریان آن شمار زیادی از شهروندان فلسطینی شهید یا زخمی شده اند.

برچسب‌ها