سران اپوزیسیون رژیم اسرائیل خواهان استعفای گانتس شدند

تهران-ایرنا- سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه خواهان استعفای «بنی گانتس» عضو شورای جنگ این رژیم برای سرنگون کردن کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید»، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» و «گیدون سعر» رهبر حزب «امید نو»، امروز چهارشنبه نشستی را برای ایجاد یک ائتلاف مشترک و طراحی نقشه راهی برای ساقط کردن کابینه نتانیاهو برگزار کردند.

به گفته این شبکه، لاپید و لیبرمن و سعر در همین راستا، از بنی گانتس خواستند که استعفا داده و به آنها ملحق شود.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز اعلام کرد که لاپید، لیبرمن و سعر تلاش می‌کنند که گانتس هم به آن‌ها بپیوندد تا قبل از موعدی که او برای نتانیاهو مشخص کرده است، کابینه را ترک کند.

گانتس اخیرا در ۱۸ می(۲۹ اردیبهشت) به نتانیاهو ضرب‌الاجل داد که تا ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) یک راهبرد واضح و روشن برای جنگ و مرحله بعد از آن وضع کند، در غیر این صورت از شورای جنگ استعفا خواهد داد.

پیش از این نیز لیبرمن در نشست فراکسیون پارلمانی حزب خود، از سران اپوزیسیون خواست که با هم متحده شده و اتاق جنگ مشترک در راستای تغییر کابینه نتانیاهو تشکیل دهند.

وی دو گزینه تشکیل کابینه جایگزین در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و دیگری مشخص کردن موعد برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را مطرح کرد.

لیبرمن از نمایندگان حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نیز خواست که از این حزب جدا شده و به حزب «اسرائیل بیتنو» بپیوندند.

پیش از این نیز کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو در حال آماده شدن برای انحلال شورای جنگ در پی تعیین ضرب الاجل از سوی گانتس است.

ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در نوار غزه یعنی از بین بردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست اسیر در نزد رزمندگان مقاومت فلسطین، فشارهای داخلی بر کابینه نتانیاهو را افزایش داده است. اختلاف نظر سران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه و موج مخالفت های جهانی با آن نیز بر این فشار افزوده است. صهیونیست ها با برگزاری روزانه تظاهرات خواهان بسته شدن توافق با مقاومت فلسطین برای تبادل اسیران هستند. در برهه کنونی، درخواست برای استعفای نتانیاهو و انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی نیز شدت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha