تهران- ایرنا- تحلیلگر مصری مسائل خاورمیانه به تحولات جاری در نوار غزه و کشتار ساکنان آن به دست ارتش رژیم صهیونیستی در سایه سکوت جامعه جهانی واکنش نشان داد و گفت: اقدامات جنون آمیز اسرائیل برای نظام بین الملل خطرناک است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، «جلال عارف» تحلیلگر مصری گفت: نظام بین الملل به سبب اقدامات جنون آمیز رژیم اسرائیل در معرض خطر قرار دارد.

وی افزود: این جنون جنایتکارانه متوقف نمی شود که مگر اینکه اقدامات بازدارنده فوری انجام شود؛ اقداماتی که باید همین امروز انجام شود زیرا فردا دیر است.

این تحلیلگر بیان کرد: هولوکاست اسرائیلی ادامه دارد و آتش به همه خواهد رسید.

وی افزود: طی ساعات اخیر، اخباری درباره ورود ارتش اسرائیل به مناطق پرجمعیت رفح مخابره شده است که این گواهی دهنده تبعات انسانی فاجعه بار است.

از سوی دیگر، «ممدوح حمزه» فعال سیاسی مصری گفت: بیش از ۵۵ درصد از ارتش اسرائیل در نوار غزه به سر می‌برند و هم اکنون زمان آزادسازی بندر ام الرشراش (ایلات)، منطقه اشغالی جولان سوریه، مزارع اشغالی شبعا لبنان و بخش مهمی از کرانه باختری است. مهم این است که صاحبان اراضی اشغال شده تصمیم بگیرند و تمایل برای آزادی سرزمین های خود داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به جنایت های خود علیه ملت فلسطین از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ادامه می دهد و براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین که دیروز جمعه منتشر شد، بیش از ۳۶ هزار نفر را در نوار غزه شهید و ۸۲ هزار نفر را زخمی کرده است.