یزد- ایرنا- بانوی یزدی قهرمان دوومیدانی آسیا گفت: ورزشکاران این رشته به دلیل نداشتن حامی مالی باید تمامی هزینه‌های خود را از سبد خانوار تامین کنند که بار سنگینی است و برای حل مشکل اقدام عاجل نیاز است.

" مریم کاظمی " روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه استان یزد در رشته دوومیدانی عملکرد بسیار خوبی داشته افزود: انتظار می‌رود که حمایت شایسته‌ای از این رشته مادر و جذاب توسط مسئولان و همراهی بخش خصوصی و حامیان مالی انجام شود.

وی نبود حامی مالی را اصلی ترین مشکل سد راه ورزشکاران دوومیدانی ذکر و ادامه داد: به همین دلیل ورزشکاران یزد که خیلی دارای ظرفیت هستند با اشتیاق و تحمل مشقات زیاد به مرحله قهرمانی می‌رسند ولی شاهد این مسئله هستند که چیزی تحت عنوان درآمد ندارند و با دلسردی با ورزش قهرمانی خداحافظی می‌کنند.

این ورزشکار یزدی بیان کرد: مشکل دیگر عدم تکمیل و تحویل سالن سرپوشیده پردیس آزادی استان و همچنین فرسوده بودن ابزار و تجهیزات تمرینی در پیست ورزشگاه شهید نصیری و نداشتن بودجه برای تامین و تعمیر این تجهیزات مثل تشک پرش با نیزه و ارتفاع ذکر کرد.

کاظمی گفت: نداشتن فضای مناسب برای تمرین به خصوص در فصل تابستان در پیست ورزشگاه شهید نصیری و برگزاری مسابقات فوتبال در این مجموعه و همزمانی آن با تمرینات ورزشکاران که مربیان مجبور به تعطیل کردن آن هستند جزء مشکلات اساسی دیگر است.

وی از استاندار یزد و مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست قبل از اینکه دوره طلایی قهرمانان و ملی پوشان یزدی به پایان برسد بیش از گذشته برای تامین نیازها و رفع دغدغه‌های ورزشکاران این رشته مهم به تلاش و حمایت و همراهی خود ادامه دهند.

در جریان برگزاری پنجمین دوره از مسابقات دوومیدانی غرب آسیا به میزبانی کشور عراق که از نهم تا ۱۲ خردادماه جاری در شهر بصره برگزار شد مریم کاظمی ورزشکار دوومیدانی‌کار استان که قهرمان و رکورددار ماده پرش سه گام بزرگسالان ایران است توانست باز هم با اقتدار در این مسابقات به مقام قهرمانی رسیده و مدال طلای مسابقات را برای تیم ملی ایران کسب و پرچم کشورمان را به اهتزار درآورد.

در جریان برگزاری پنجمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی غرب آسیا در بصره عراق در پرش سه گام بانوان مریم کاظمی با ثبت حد نصاب ١٢.٨٢ متر به مدال طلا رسید و قهرمان شد.

کاظمی، دارنده ۳۵ مدال طلای کشوری و چندین مدال طلا نقره و برنز بین‌المللی است و در سال ۲۰۱۸ جوان‌ترین ورزشکار تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا - داخل سالن بود و همچنین در سال ۲۰۲۴ نیز باز در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا جزو ترکیب تیم ملی قرار گرفت و در کنار رقبای مدعی که طلای جهانی و بازی‌های آسیایی را داشتند با ثبت رکورد بسیار عالی۱۳:۰۷ سانتی متر در ماده پرش سه گام به مقام پنجم آسیا برسد.

در حال حاضر کاظمی با رکورد ۱۳:۰۸ متر رکورددار و قهرمان ماده پرش سه گام بزرگسالان ایران است.

هم‌اکنون بیش از ۱۵ ورزشکار دوومیدانی یزد در مواد مختلف به خصوص در بخش بانوان رتبه‌های اول تا سوم کشور را دارند و اگر امکانات اولیه در استان باشد این وضعیت روز به روز ارتقا می‌یابد.

بیش از چهار هزار نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان در دوومیدانی استان فعالیت دارند و یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۵ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.