۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۱
کد خبر: 85190425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکورددار پرش سه گام ایران: با ۲۹ طلا، لایق یک خسته نباشید نیستم؟+فیلم

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۱
کد خبر: 85190425
محمد حسین فلاح
رکورددار پرش سه گام ایران: با ۲۹ طلا، لایق یک خسته نباشید نیستم؟+فیلم

یزد- ایرنا- دختر ۲۳ ساله یزدی، عضو تیم ملی دو و میدانی و رکوردار پرش سه گام داخل سالن ایران، ۴۳ مدال ملی و بین‌المللی دارد که ۲۹ تای آن طلاست اما گمنام مانده و به گفته خودش نه آن طور که شایسته هست مورد استقبال رسانه‌ها بوده و نه از امکانات لازم برای افتخار آفرینی برخوردار بوده است.

"مریم کاظمی" که به تازگی در رقابت های پرش سه گام لیگ باشگاه‌های کشور در ۱۲ و ۱۳ مرداد امسال در تهران، صاحب گردن آویز طلا شد از اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات دو و میدانی تشکر می کند که با وجود کمبود بودجه به فکر ورزشکاران این رشته هستند، اما آن را کافی نمی داند.

این ورزشکار جوان یزدی و عضو تیم ملی دو و میدانی ایران از اینکه از سوی بخش خصوصی و بخصوص صنایع و معادن متمول استان یزد حمایت نمیشود به شدت گله دارد.

وی از وجود استعدادهای فراوان در رشته دو و میدانی در استان خبر داد اما از اینکه حتی برای بیمه ورزشی رشته‌ای که آسیب دیدگی دائمی دارد چاره‌ای اندیشه نمی شود، ناخرسند بود و افزود: برای خرید کشف مخصوص پرش سه گام که در ایران یافت نمی شود باید ۱۸ میلیون تومان به حساب شرکت های خارجی واریز کنیم تا کفش ویژه این رشته را دریافت کنیم.

رکورددار پرش سه گام ایران: با ۲۹ طلا، لایق یک خسته نباشید نیستم؟+فیلم

خانم کاظمی از اینکه رسانه های طی سالها افتخار افرینی او در کشور به سراغش نیامدند و با او گفت و گو نکردند ناخرسند است و از اینکه دیده نشده دل پر گله ای دارد؛ او بارها آسیب دیده، رباط پاره کرده و حتی گاهی مدتی را خانه نشین شده اما دست از کوشش برنداشته است؛ او که سالها قبل بعنوان پدیده دو و میدانی معرفی شد.

وی که به دفتر ایرنا آمده بود گفت: ورزش را از ۱۳ سالگی با دوچرخه سواری آغاز کردم و از ۱۵ سالگی به سمت دو و میدانی آمدم؛ در اولین مسابقه آموزش و پرورش که شرکت کردم در سه ماده مقام اول را کسب نمودم و بعنوان پدیده دوومیدانی معرفی و جذب هیات دوومیدانی یزد شدم.

کاظمی با بیان اینکه گاهی نبود امکانات و حمایت لازم از ورزشکاران دو و میدانی موجب دلسردی ورزشکاران می شود تصریح کرد: در سال اول دانشگاه وقتی که در اردوی تیم ملی تمرین میکردم استاد درس تربیت بدنی به دلیل غیبت در کلاس، درس تربیت بدنی را حذف کرد و با وجود ارائه نامه هیات دوومیدانی و فدراسیون مبنی بر حضور نامبرده در اردوی تیم ملی، متاسفانه این درس حذف شد.

وی اظهار داشت: فقط یک برادر دارد که فوتبال بازی می کند و عضو تیم جوانان چادرملوی اردکان است و خانواده اش در راهی که در پیش گرفته از وی حمایت می کنند.

این قهرمانی کشور، آرزوی خود را حضور و قهرمانی در رقابت های المپیک دانست و گفت: با وجود برخی نامهربانی ها به تمرینات ادامه می دهم تا آرزویم محقق شود .

مادر و مربی مریم: از استاندار یزد انتظار حمایت داریم

اما بشنوید از "زهرا حکمت نژاد"، مربی و مادر "مریم کاظمی" که علاوه بر تربیت روحی و روانی و جسمی قهرمان پرش سه گام ایران، در تربیت ورزشی وی نیز نقش اول را دارد و اکنون نائب رییس هیات دو و میدانی استان یزد هم هست.

این بانوی ۴۴ ساله که مدرک مربی‌گری درجه ۲ دو و میدانی کشور را دارد به ایرنا گفت: در یک شهر صنعتی و معدنی زندگی می کنیم که متمول زیاد دارد و سرمایه زیادی در آن نهفته است ولی حمایت نمی شویم.

وی ادامه داد: از متولیان و مقامات ارشد استان و از جمله استاندار و همچنین مسوولان ورزش یزد انتظار می رود ورزشکارانی که در سطح قهرمانی فعالیت می کنند را بیشتر حمایت کنند.

وی نبود حامی مالی قابل اتکا، نداشتن بیمه و بخصوص بیمه تکمیلی با توجه به آسیب های مختلف ورزشی و نداشتن امکانات لازم بویژه در ورزش سنگین و سخت دو و میدانی را از جمله مشکلات ورزش دو و میدانی در استان یزد برشمرد و پرسید: مگر یزد چند مدال آور در سطح کشور دارد؟ چرا ورزشکاران حمایت نمی شوند تا ایجاد انگیزه کند؟

این بانوی مربی تصریح کرد: برای انعکاس قهرمانی یک یزدی باید خودم به رسانه ها زنگ بزنم و اطلاع رسانی کنم، کسی به سراغ ما نمی آید و "ایرنا" نخستین رسانه ای است که با ما تماس گرفت و ما را برای مصاحبه دعوت کرد.

وی نداشتن بودجه را مشکل همه فدراسیون ها و هیات های ورزشی کشور و استانها دانست و گفت: موفقیت در این راه فقط با حمایت واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی امکان پذیر است و نباید به امید بودجه های دولتی باشیم.

نائب رییس هیات دو و میدانی استان یزد، دخترش مریم کاظمی را کم سن‌ترین ورزشکار ایرانی در رقابت های آسیایی سال ۲۰۱۸ اعلام کرد و بیمه شدن قهرمان پرش سه گام ایران و حمایت شرکتها و واحدهای خصوصی از نامبرده را تنها درخواست خود بعنوان یک مادر اعلام کرد که در صورت تحقق می تواند در رقابت های قهرمانی کارگران جهان که سال اینده برگزار می شود برای کشور افتخار کسب کند.

این مربی دو و میدانی، درخواست دیگر خود را تکمیل سالن بی‌امکانات و تخصصی دو و میدانی استان یزد واقع در جنب پارک کوهستان یزد اعلام کرد و یادآور شد: این سالن بعد از ۱۳ سال به بهره برداری رسید اما هنوز از نداشتن امکانات اولیه مانند تهویه و نداشتن انشعاب گاز و برق رنج می برد .

رکورددار پرش سه گام ایران: با ۲۹ طلا، لایق یک خسته نباشید نیستم؟+فیلم

دارنده سه دوره قهرمانی پیشکسوتان دوومیدانی ایران، تکمیل این سالن را حداقل خواسته دو و میدانی کاران استان یزد برای داشتن محلی مطمئن جهت تمرین دانست و افزود: خیلی از افراد مستعد در رشته دو و میدانی در این استان به دلیل نبود امکانات لازم، عطای فعالیت در این رشته را به لقایش بخشیدند و منصرف شدند.

حکمت نژاد که قبل از ورود به رشته دو و میدانی در رشته های بسکتبال، والیبال و هندبال نیز فعالیت داشته، اضافه می کند: ورزشکاران مستعدی داریم در استان که در گرفتن سانس های تمرینی محدودیت دارند؛ اگر سالن سرپوشیده مورد اشاره تجهیز و تحویل گردد دیگر مشکل فصل و سانس نخواهیم داشت و حتی ورزشکاران مستعد ناشنوا را هم میتوانیم پوشش دهیم و در سطح کشور همانطور که در بخش بانوان شاخص و مطرح هستیم ارتقا دهیم و حتی میزبانی اردوهای تیمهای ملی و مسابقات را هم متقبل شویم.

نائب رییس هیات دو و میدانی استان یزد که طی ۶ سال گذشته مربی بوده و اکنون ۲۰ شاگرد زیر نظر وی تمرین می کنند، افزود: اگر حمایت شویم می توانیم دو و میدانی یزد را المپیکی کنیم.

وی در مورد وضعیت دو و میدانی یزد هم گفت: به لطف خدا و حمایت مسوولان هیات و متعهد بودن مربیان خصوصا در بخش بانوان، جزو استانهای برتر کشور هستیم و دختران دوومیدانی کار استان در زمره برترینهای دوومیدانی ایران و همیشه در مسابقات لیگ باشگاهی و قهرمانی کشور صاحب مدال و عناوین برتر هستند.

حکمت نژاد اضافه کرد: در بخش آقایان هم متاسفانه عدم حمایت مالی از ورزشکاران و مربیان عامل اصلی دلسردی دوومیدانی کاران شده و با توجه به اینکه ورزش قهرمانی در هر رشته ای متحمل هزینه های قابل توجهی هست و بحث درآمد زایی برای اقایان اولویت دارد متاسفانه قهرمانان بسیار مستعد و ارزشمندی را بدلیل عدم حمایت مالی از دست دادیم که این امر در بخش بانوان هم یک مسئله بسیار مهم و قابل توجه است و بخش عمده ای از پیشرفت دخترانمان مدیون حمایت و همراهی خانواده های این عزیزان است.

وی اظهار امیدواری کرد با ورود صنایع و معادن قدرتمند استان به ورزش در سالهای آتی، مربیان و ورزشکاران یزدی، دیگر دغدغه معیشت و هزینه های ورزش قهرمانی را نداشته باشند و با توجه به اینکه شهر یزد جهان شهر صنعتی است می تواند در تمامی رشته های ورزشی از جمله رشته مادر دوومیدانی که ورزش اول المپیک و پر مدال ترین رشته ورزشی است جزو رشته های المپیکی استان یزد باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha