بجنورد- ایرنا- مجری بنیاد علوی در خراسان‌شمالی گفت: اجرای یکهزار و ۷۵۰ طرح اشتغالزایی این نهاد در استان با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در سالجاری هدف‌گذاری شده است.

جواد عبدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ مورد مربوط به طرح های اشتغالزایی کوچک، ۳۰ مورد مربوط به طرح های کارگاهی کوچک و ۲۰ مورد طرح های اشتغالزایی بزرگ است.

وی افزود: پس از تعیین نقاط هدف و زنجیره های ارزش تعیین کننده، اهلیت‌سنجی متقاضیان طرح های اشتغالزایی بنیاد علوی برای توانمندسازی مناطق کم برخوردار آغاز می شود.

مجری بنیاد علوی در خراسان‌شمالی گفت: تسهیلات اشتغالزیی به افراد توانمند که میزان آن بستگی به نوع اشتغال دارد، پرداخت می شود.

عبدی خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی بنیاد علوی در سال جاری بر مساله اشتغال است و حدود ۷۰ درصد اعتبارات در این خصوص هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به ماموریت های بنیاد علوی در حوزه توانمندسازی مناطق محروم و ارتقای سلامت جامعه گفت: توسعه بازار کسب و کارها، حمایت از احیای قنوات، توسعه طرح های اشتغالزایی کارگاهی خرد تا هفت نفر شاغل و مهارت آموزی و مشاوره شغلی از برنامه هایی است این نهاد در سالجاری برای توانمندسازی مناطق محروم دنبال خواهد کرد.

عبدی ادامه داد: برنامه بسته خدمات بیماری های چشمی، طرح تهیه تجهیزات توانبخشی، طرح پوشش عمل های جراحی ضروری، برنامه بسته خدمات بیماری دهان و دندان و تهیه بسته خدمات مادران باردار و شیرده بخشی از برنامه های این بنیاد برای ارتقای سلامت در جامعه است.

بنیاد علوی به عنوان بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان مسوول پیاده سازی الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در مناطق کم برخوردار است.

استان خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.