بیرجند- ایرنا- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از انهدام باند هفت نفره پولشویی، توقیف حساب‌ها و اموال متهمان به ارزش ۵۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یدالله دهقان روز سه شنبه در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع یک فقره تصادف زنجیره ای در محل گردنه ثمن شاهی بر اثر پاشیده شدن سوخت مخازن هزار لیتری از بار یک دستگاه تریلی روی جاده و ایراد خسارت به حدود ۱۰ دستگاه خودرو سواری پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در این رابطه یک دستگاه تریلی حامل مخازن هزار لیتری را به همراه سوخت قاچاق توقیف کردند و مستندات حاکی از باندی بودن شبکه قاچاق سوخت داشت لذا بررسی پرونده پولشویی مالک اصلی تریلی همچنین تحقیقات در این زمینه به صورت علمی و تخصصی آغاز شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی دقیق درخصوص مدارک حساب‌ها و اموال منقول و غیرمنقول مالک تریلی و وابستگانش، مشخص شد از وجوه حاصله، تعدادی منزل مسکونی و تریلی و اتوبوس خریداری شده است و خودروها در قاچاق سوخت و مواد مخدر فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی کارکرد حساب‌ها و اموال متهمان بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است که تمامی اموال با حکم قضایی توقیف شد و ماموران در این رابطه هفت متهم را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

دهقان افزود: مبارزه با جرایم اقتصادی از اولویت‌های پلیس است و با جدیت با مفسدان اقتصادی برابر قانون برخورد می‌شود.

وی از شهروندان نیز خواست به منظور مشارکت در این امر هرگونه اخبار و اطلاعات از فعالیت‌ها و تخلفات اقتصادی و قاچاق را از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.