تهران- ایرنا- منابع خبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در بخش های گسترده ای از شمال سرزمین های اشغالی خبر دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از العهد، منابع لبنانی اعلام کردند که جنگنده های رژیم صهیونیستی دیوار صوتی را در ارتفاع پایین بر فراز مناطقی از جنوب لبنان شکستند.

همزمان صبح امروز رسانه های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در برخی شهرک های «الجلیل علیا» از بیم رخنه پهپادی حزب الله خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک صهیونیستی «کریات شمونه» و حومه آن در شمال فلسطین اشغالی به دنبال حمله پهپادی خبر دادند.

آژیر خطر همچنین در «شتولان» در الجلیل غربی در شمال سرزمین های اشغالی به صدا درآمده است.

همزمان رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به حملات موشکی سنگین روز چهارشنبه حزب الله به مناطق مختلف الجلیل در شمال فلسطین اشغالی، به ویژه شنیده شدن صدای آژیر خطر در «طبریا» برای اولین بار از ماه اکتبر۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲)خبر داد.

«یوسی نبعا» شهردار طبریا درباره حملات حزب الله گفت: اوضاع بسیار سخت و اولین بار است که پس از ماه ها آژیر خطر در طبریا به صدا در می آید.

رسانه صهیونیستی «حدشوت بزمان» نیز از هدف قرار گرفتن یک کارخانه تسلیحات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک «سعسع » در الجلیل غربی با موشک هدایت شونده در روز چهارشنبه خبر داد.

رسانه های صهیونیستی همچنین با اشاره به شلیک بیش از ۲۰۰ موشک از سوی مقاومت اسلامی لبنان به شمال اراضی اشغالی، اذعان کردند: واکنش حزب الله شدیدترین واکنش در ماه های اخیر بود و برآورد این است که این پایان واکنش نیست و بیم آن می رود که شرایط طولانی مدت باشد.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی نیز امروز ضمن اعتراف به موفقیت عملیات‌های موشکی و پهپادی حزب‌الله در جبهه شمالی گفت که این ترس وجود دارد که در پی این حملات به شمال فلسطین اشغالی، سال تحصیلی آینده مختل شود.

«یوآو کیش» افزود: تغییر نکردن وضعیت در جبهه شمال تا اول آگوست (۱۱ مرداد) شکست تلقی خواهد شد.