اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان (شاخه سمیع) گفت: روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای امنیت و ثبات پایدار در منطقه اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی دفتر حزب جمعیت علمای اسلام، مولانا حامد الحق رئیس این حزب و فرزند مولانا سمیع الحق (بنیانگذار فقید حزب مذکور) امروز در شهر "اکوره ختک" واقع در ایالت خیبرپختونخوا میزبان رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و هیات همراه وی بود.

حامد الحق با استقبال از حضور سفیر ایران در جامعه دارالعلوم حقانیه، شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

وی با تاکید بر نقش مهم ایران و پاکستان برای وحدت جهان اسلام و دفاع از ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین، اظهار داشت: تمام مسلمین جهان به ویژه مردم پاکستان در کنار برادران و خواهران فلسطینی خود هستند.

حامد الحق با اشاره به اوضاع منطقه پیرامون افغانستان تاکید کرد که روابط نزدیک میان ایران و پاکستان و همچنین تعاملات ما با افغانستان کلید امنیت و ثبات پایدار در منطقه است.

طرفین در این دیدار آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، اوضاع منطقه‌، تحولات افغانستان و غزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سفیر ایران در پاکستان نیز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جامعه دارالعلوم حقانیه از خدمات رئیس حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه سمیع) قدردانی کرد.

اسفند ماه گذشته مولانا حامد الحق به عنوان سیاستمدار پرنفوذ پاکستان با هدف دیدار با مقامات طالبان افغانستان و تلاش برای کمک به تنش‌زدایی میان دو کشور، به کابل سفر کرد.