خرم آباد- ایرنا-  طرح سه روزه درمان رایگان بیماران شکاف لب در مرکز آموزشی - درمانی شهدای عشایر لرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار لرستان روز جمعه به هنگام بازدید از آغاز این طرح در مرکز آموزشی - درمانی شهدای عشایر خرم آباد گفت: درمان رایگان بیماران شکاف لب یک رویداد بسیار مهم سلامت در استان لرستان است که به همت موسسه خیریه "مرهم" و مجمع خیرین استان لرستان اتفاق افتاده است.

ابوطالب شفقت افزود: در این طرح بیش از ۶۰ نفر از کادر پزشکی که ۲۰ نفر از آنها متخصص و جراح و ۴۰ نفر همراهان پزشکی هستند مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: امید است بتوان با اجرای این طرح به بیش از هزار و ۲۰۰ متقاضی از سراسر کشور و کشورهای همسایه ارایه خدمت کرد.

استاندار لرستان گفت: پیش‌بینی‌شده است که این پزشکان در این سه روز ۳۰۰ نفر را جراحی و بقیه را پس از انجام کارهای اولیه در تهران درمان کنند.

شفقت با قدردانی از مجمع خیرین "مرهم"، مجمع خیرین سلامت استان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این اتفاق بسیار مبارک و در نوع خود کم‌نظیری است که ۶۰ نفر از کادر پزشکی پای‌ انجام یک کار جمع شوند و یک بیمارستان برای ارایه این خدمت به مردم تجهیز و آماده باشد.

وی با قدردانی از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهدای عشایر و پزشکان استان لرستان به‌ خاطر انجام این عمل خیر ادامه داد: این الگو در راستای فرمان مقام معظم رهبری است که هر وقت مشکل بزرگی را بخواهیم حل کنیم باید از طریق خود مردم حل کنیم و این اتفاق مبارک یک رکورد جهانی است.

شکاف کام و لب از نقایص مادرزادی است که می‌تواند چهره نوزاد را غیرطبیعی نشان دهد. این احتمال وجود دارد که نوزادان با شکاف لب، شکاف کام و یا هر دو به دنیا بیایند. کودکانی که به این بیماری مادرزادی مبتلا هستند، هنگام شیرخوردن، شیر از بینی آنها خارج می‌شود.