طرح سه روزه درمان بیماران شکاف لب در استان لرستان آغاز شد

خرم آباد- ایرنا-  طرح سه روزه درمان رایگان بیماران شکاف لب در مرکز آموزشی - درمانی شهدای عشایر لرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا استاندار لرستان روز جمعه به هنگام بازدید از آغاز این طرح در مرکز آموزشی - درمانی شهدای عشایر خرم آباد گفت: درمان رایگان بیماران شکاف لب یک رویداد بسیار مهم سلامت در استان لرستان است که به همت موسسه خیریه "مرهم" و مجمع خیرین استان لرستان اتفاق افتاده است.

ابوطالب شفقت افزود: در این طرح بیش از ۶۰ نفر از کادر پزشکی که ۲۰ نفر از آنها متخصص و جراح و ۴۰ نفر همراهان پزشکی هستند مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: امید است بتوان با اجرای این طرح به بیش از هزار و ۲۰۰ متقاضی از سراسر کشور و کشورهای همسایه ارایه خدمت کرد.

استاندار لرستان گفت: پیش‌بینی‌شده است که این پزشکان در این سه روز ۳۰۰ نفر را جراحی و بقیه را پس از انجام کارهای اولیه در تهران درمان کنند.

شفقت با قدردانی از مجمع خیرین "مرهم"، مجمع خیرین سلامت استان و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این اتفاق بسیار مبارک و در نوع خود کم‌نظیری است که ۶۰ نفر از کادر پزشکی پای‌ انجام یک کار جمع شوند و یک بیمارستان برای ارایه این خدمت به مردم تجهیز و آماده باشد.

وی با قدردانی از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان شهدای عشایر و پزشکان استان لرستان به‌ خاطر انجام این عمل خیر ادامه داد: این الگو در راستای فرمان مقام معظم رهبری است که هر وقت مشکل بزرگی را بخواهیم حل کنیم باید از طریق خود مردم حل کنیم و این اتفاق مبارک یک رکورد جهانی است.

شکاف کام و لب از نقایص مادرزادی است که می‌تواند چهره نوزاد را غیرطبیعی نشان دهد. این احتمال وجود دارد که نوزادان با شکاف لب، شکاف کام و یا هر دو به دنیا بیایند. کودکانی که به این بیماری مادرزادی مبتلا هستند، هنگام شیرخوردن، شیر از بینی آنها خارج می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha