بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان بر نشر و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد حوزه هنری نسبت به تدوین تاریخ شفاهی هرمزگان و معرفی قهرمانان واقعی این استان اقدام کند.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شنبه شب در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هرمزگان، بر لزوم روایت قهرمانی و رشادت هرمزگانی‌ها در خلیج‌فارس و حفظ جزایر تاکید کرد و افزود: نخستین شهدای مبارزه با استعمار و بیشترین شهدای مبارزه با آمریکا متعلق به هرمزگان است که حوزه هنری باید این رشادت‌ها و قهرمانی را تدوین و به تصویر بکشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت حساس بوده و نهایت همکاری را با بنیاد شهید و امورایثارگران استان داشته باشند، بیان کرد: شاخص توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در ارزیابی مدیران برای جشنواره شهید رجایی لحاظ خواهد شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین با اشاره به ضعف استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی گفت: در سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان هرمزگان هشت هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه‌های مختلف فرهنگ مصوب شده و مصمم هستیم که موزه بین المللی دفاع مقدس و جنایات آمریکا را در بندرعباس احداث کنیم.

در سفر دوم رییس جمهور شهید به استان هرمزگان هشت هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه‌های مختلف فرهنگ مصوب شده و مصمم هستیم که موزه بین المللی دفاع مقدس و جنایات آمریکا را در بندرعباس احداث کنیم.دوستی در ادامه با اشاره به لزوم حاکم کردن روحِ کار فرهنگی در بین مدیران، گفت: در حوزه فرهنگ نیز به سمت ساختمان سازی و ایجاد زیرساخت رفته‌ایم؛ در حالی که فرهنگ به اقدامات نرم نیاز دارد و لازم است با محوریت مساجد و روحاایون محلات، طرح‌های فرهنگی با تاثیرگذاری دوچندان در دستورکار قرارگیرد.

وی با اشاره به حجم بالای تاثیرِ گفتمان سازی بر اصلاح و هدایت‌گری افراد عنوان‌کرد: یک روحانی خوب می‌تواند مسیر زندگی خیلی‌ها را تغییر دهد؛ از این رو اگر بتوانیم مسیر گفتمان را در جامعه بین یادگاران دفاع مقدس و نسل‌های جدید ایجاد کنیم کاری اساسی انجام خواهد شد.

استاندار هرمزگان برنامه‌ریزی برای حضور ایثارگران در جمع دانشجویان و دانش آموزان را مهم برشمرد و گفت: ایثارگرانِ در قید حیات، گوهر گران‌بهایی هستند که باید آن‌ها را قدر بدانیم و از ظرفیت وجودشان در جامعه بهره بگیریم.

وی افزود: طبق اعلام مسئولان سازمان بنیاد شهید هر سال حدود چهار هزار نفر والدین شهدا از جمع ما می‌روند و ضرورت دارد تا زمانی که این گنجینه‌های عظیم در قید حیات هستند از قدرت روایتگری‌شان بهره‌مندشویم.

وی بر ایجاد بستر گفت ‌وگوی بین نسلی در استان تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه‌ها به طور مستمر برای دعوت از ایثارگران برنامه‌ریزی کنند تا با حضور و کلام تاثیرگذارشان بستر گفت ‌وگوی بین نسلی و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود ونسل‌های جدید بتوانند با واقعیت‌های دفاع مقدس آشنا شوند.