بندرعباس - ایرنا - معاون فنی هواشناسی هرمزگان با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی این استان گفت: وضعیت جوی و دریایی پایدار در سطح استان هرمزگان طی ساعات بامدادی تا ظهر روز جاری و در ساعات بعد ازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

کیانوش عارفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دریا تا ساعات ظهر نسبتا آرام و از ساعات بعد ازظهر، به تدریج در مناطق دریایی استان، افزایش سرعت وزش باد جنوب غربی پیش بینی می شود، لذا دریا تا ساعات شب نسبتا مواج خواهد شد و شدت وزش باد در تنگه ی هرمز تا حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: بنابراین، توصیه می شود با توجه به شدت وزش باد در جزایر قشم ، هرمز، لارک و هنگام ، از تردد شناورهای سبک در آب های این نواحی، خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری انجام شود.

عارفی با اشاره به شرایط جوی هرمزگان، گفت: آسمان استان، صاف تا کمی ابری، در ساعات بعد ازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات استان با احتمال بارش رگبار پراکنده و موقتی باران و وقوع رعد وبرق پیش بینی می شود.

معاون فنی هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: طی ساعات بعد ازظهر و شب، در پاره ای نقاط مرکزی و مناطق ساحلی تنگه ی هرمز که فاقد شرایط بارشی است، وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد وخاک موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: به لحاظ دمایی، تا پایان هفته ی جاری، افزایش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است که این افزایش دما، در شرق استان محسوس تر خواهد بود.