سواحل جزایر خلیج فارس تا امشب مواج خواهد بود

۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85549749
سواحل جزایر خلیج فارس تا امشب مواج خواهد بود

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی هواشناسی هرمزگان با اشاره به شرایط جوی استان هرمزگان، گفت: جزایر خلیج فارس و محدوده تنگه هرمز از ساعات بعد از ظهر با وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی ( ۴۵ کیلومتر بر ساعت) موجب مواج شدن دریا تا شب خواهد شد.

کیانوش عارفی روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: طی ساعات صبحگاهی، شرایط جوی و دریایی، نسبتا آرام و در ساعات بعد ازظهر و شب، ناپایداری های جوی و دریایی در سطح استان، پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به مواج شدن دریای خلیج فارس در امروز، خاطرنشان کرد: در ساعات بعد ازظهر، در جزایر خلیج فارس و محدوده ی تنگه هرمز، وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی (در محدوده ی ۴۵ کیلومتر بر ساعت)، سبب مواج شدن دریا تا ساعات شب خواهد شد.

عارفی تاکید کرد: بنابراین، توصیه می شود شناورهای سبک از ترددهای دریایی در آب های جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی و همچنین غرب جزیره ی لاوان خودداری نمایند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی استان صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در ساعات بعد ازظهر و شب، افزایش موقتی سرعت وزش باد و بروز گرد وخاک در مناطق مرکزی استان و محدوده ی تنگه هرمز دور از انتظار نخواهد بود.

عارفی با اشاره به تغییر جوی از روز دوشنبه، گفت: از روز دوشنبه با تغییر سوی باد در دریای عمان و افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی، دریا در محدوده ی جاسک و شرق تنگه هرمز نسبتا مواج خواهد شد.

به لحاظ دمایی طی روز جاری و فردا، یکشنبه، ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش بینی می شود، لیکن از روز دوشنبه، موقتا از میزان درجه حرارت در طول روز کاسته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha