تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب از ایجاد مرکز اقتصادی ایران و چین در نمایشگاه شهر آفتاب خبر داد و گفت: ایجاد اتاق مشترک بین این مجموعه و شهر چونگ‌کینگ می‌تواند فرصت بسیار مناسبی به منظور ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان برای طرفین ایجاد کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، عباس تقدسی‌نژاد روز چهارشنبه در جریان دیدار هیات معرفی و برقراری ارتباط دوجانبه تجاری بین چین (کمیته چونگ کینگ) و تهران با هدف بررسی زمینه‌های اقدام مشترک بازرگانی و تجاری از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب افزود: این هیات به ‌منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدیریت شهری پایتخت، بنگاه‌های تولیدی ایرانی و ارتقای سطح همکاری‌های تجاری-اقتصادی بین ۲ کشور از نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب بازدید کردند.

وی ضمن اشاره به سطح مبادلات بین ایران و چین در زمینه تجاری، سیاسی و اقتصادی اظهار کرد: در کنار دفاتر مشترک امکان برگزاری نمایشگاه‌های مشترک نیز وجود دارد.

تقدس نژاد گفت: سومین مساله همکاری دو طرف مساله چاینیز هاب است که می‌تواند هاب تجاری ایران، چین و خاورمیانه باشد.

دبیر کمیته حزب شورای توسعه تجارت بین الملل چین (کمیته چونگ کینگ) در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از امکانات نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: همکاری در زمانی برگزاری رویدادهای تجاری و نمایشگاهی میان شهرآفتاب و استان چون چینگ می‌تواند سرآمد همکاری تجاری فی مابین باشد.

«هیی» اضافه کرد: نمایشگاه موتورسیکلت، دوچرخه و نمایشگاه کالاهای مصرفی از نمایشگاه‌های مهم شهر چونگ‌کینگ است و امیدواریم در این زمینه بتوانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.