خروج مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از رکود/ اجاره نمایشگاه سئول به بخش خصوصی نقض غرض است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی با حمایت شهرداری و شورای شهر تهران از رکود و زیان‌دهی خارج شده است، گفت: خوشبختانه به حمایت‌های انجام شده و اقبال مردمی، این مجموعه روند سودآوری را آغاز کرده و میزان برگزاری رویدادهای نمایشگاهی داخلی و بین المللی نیز این مهم را نشان می‌دهد.

عباس تقدسی نژاد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال ۱۴۰۱ مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از یک بن بست تاریخی خارج شد؛ چرا که به واسطه شیوع کرونا و بی‌توجهی به هزینه قابل توجهی که برای تاسیس این زیرساخت عظیم نمایشگاهی شد، در سال‌های قبل این مجموعه اثر بخشی چندانی نداشته است.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ادامه داد: در ۷ ماه ابتدایی امسال، میزان برگزاری نمایشگاه در این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ برابر شد و برای سال آینده نیز پیش بینی های حاکی از این است که بیش از ۵۰ درصد نمایشگاه‌های شهر تهران از جمله نمایشگاه‌های پرمخاطب در این مجموعه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تعرفه این مجموعه نمایشگاهی نیز اظهار کرد: با تصمیم اعضای شورای شهر از شهریورماه امسال همین میزان نیز با تخفیف ۵۰ درصدی در اختیار تولید کنندگان و مجموعه‌های دانش‌بنیان کشور قرار گرفته است.

خروج مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از رکود/ اجاره نمایشگاه سئول به بخش خصوصی نقض غرض است


تقدسی نژاد با بیان اینکه مدیریت شهری تهران سودآوری صرف در شهر آفتاب را اولویت نخست خود نمی‌داند، افزود: رونق نمایشگاه و سرعت بخشیدن به چرخ صنعت از اهداف مهم مدیریت شهری است و در همین راستا تلاش دارد، میزبان خوبی برای صاحبان مشاغل و تولید کنندگان در این مجموعه باشد. به همین منظور ترافیک متقاضیان برگزاری و تمایل برگزار کنندگان نمایشگاه در ۷ ماهه اخیر قابل قبول بوده است.

وی در واکنش به خبر واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز یادآور شد: به تازگی خبر واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تصمیم هیات واگذاری مطرح شده که این مساله نیاز به بررسی بیشتر و دقیق‌تر دارد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب افزود: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، مالک عرصه و اعیان نمایشگاه خیابان سئول نیست و اجاره دادن شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی به اتاق تعاون یا هر مجموعه دیگری، نقض غرض و به نوعی پاک کردن صورت مساله است به عبارت دیگر اجاره دادن شرکت سهامی نمایشگاه‌ها به عنوان برگزارکننده رویدادهای نمایشگاهی به بخش خصوصی آن هم در شرایطی که این شرکت، هیچ‌گونه مالکیتی در عرصه و اعیان نمایشگاه سئول ندارد، بی‌معنا است.

تقدسی‌نژاد یادآور شد: بنابراین رعایت ماهیت سیاست‌های کلی اصل ۴۴ درخصوص شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی به معنای سپردن مسوولیت‌ها بویژه در حوزه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی به بخش خصوصی بوده و در این خصوص، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با ۲۷۵ هکتار مایملک بدون معارض و مستحدثات استاندارد، برای شراکت با بخش خصوصی متقاضی خرید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایرنا، مطالعات پیرامون تدوین طرح جامع شهر آفتاب از سال۸۱ تا ۸۷ به طول انجامید با توجه به اهمیت طرح و اهتمام ویژه شهرداری تهران به برپایی مجموعه نمایشگاهی در سال ۸۴ حدود ۱۳۸ هکتار از اراضی شهر آفتاب به منظور احداث نمایشگاه بین المللی خریداری شد و در همان سال سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از سوی شورای شهر به عنوان متولی اصلی انجام مطالعات و اجرای طرح انتخاب شد.

در سال ۹۰ عملیات اجرای فاز نخست نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به مساحت ۱۲۰ هکتار شامل یک سالن سه قلو، سالن ملل، ساختمان های جنبی و ساختمان‌های اداری و سمینارها، میدان مرکزی و چهار باغ، موتورخانه‌ها و راه‌های ارتباطی آغاز شد.

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب همزمان با مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۹۵ به بهره‌ برداری رسید.

در این سال ها این مجموعه در رکود قرار داشت که در سال ۱۴۰۱ پس از سال ها این مجموعه توانست در منطقه جنوبی پایتخت برای تولید کنندگان حرفی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha