مجموعه شهر آفتاب ظرفیتی برای برگزاری رویدادهای مهم و تاثیرگذار است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با بیان اینکه شهر آفتاب بزرگترین سایت نمایشگاهی ایران است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب خاورمیانه را دارد، گفت: نگاه ما در مجموعه غرفه فروشی و متراژ فروشی نیست بلکه نگاه مان کمک به برگزاری رویدادهای مهم و تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس تقدسی نژاد عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید از این به بعد از صنعت‌ نمایشگاهی نوآوری، نوآرایی، حل مسایل و مشکلات را طلب کنیم و معتقدیم باید در برگزاری نمایشگاه به سمتی برویم که با برگزاری هر نمایشگاه مشکلی از صنعت مربوطه حل شود.

وی افزود: ورودی فیبر نوری به تهران از زیر شهر آفتاب است که از همین ظرفیت موضوع اینترنت پرسرعت مجموعه را نهایی کردیم و می‌توانیم نمایشگاه خودرو را به صورت آنلاین پخش کنیم تا اولین نمایشگاهی باشد که به صورت زنده و آنلاین در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

تقدسی نژاد از برگزاری پنجمین نمایشگاه صنعت خودرو به میزبانی این مجموعه در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: از وزیر صمت دعوت خواهیم کرد تا به مجموعه شهر آفتاب بیاید و پنجمین نمایشگاه خودرو را افتتاح کند.

وی در خصوص رفع مشکلات مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب نیز یادآور شد: موضوع آبگرفتگی معابر نمایشگاه برای سال ۹۵ بود و این مشکل بطور کامل برطرف شده است.

تقدسی نژاد با بیان اینکه شعار ما در نمایشگاه آفتاب در آرامش، تجارت کنید بود اما حالا شعار جدید هر نمایشگاه حل یک مساله است، را برای خود تعیین کرده‌ایم، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فله‌ای عملا تکراری است و کمکی به صنعت نمایشگاهی نمی‌کند و باید بگویم که صنعت نمایشگاهی یکی از صنعت‌هایی است که به آن توجه کافی نشده است.

مجموعه شهر آفتاب ظرفیتی برای برگزاری رویدادهای مهم و تاثیرگذار است

همچنین برگزار کننده پنجمین نمایشگاه خودرو نیز در این نشست گفت: سعی کردیم که در نمایشگاه اکسپو تهران از رونمایی‌های تکراری خودداری کرده و تنوع حداکثری و تنوع حداکثری برندهای خودرویی را داشته باشیم.

امید نجبا با بیان اینکه برنامه ریزی برگزاری ۶۰ هزار مترمربع را داریم و تعداد شرکت‌های بقدری زیاد است که کمبود فضا داریم، افزود: عناوین واردات کنندگان و تولیدکنندگان، قطعات و شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه طراحی شده است.

به گفته وی، ۹۵ درصد شرکت‌های خودرویی فرم‌هایی حضور را ارسال کردند و تمام مراحل ثبت نام و تایید حضور را دارند تا در این نمایشگاه که بهمن ماه امسال به مدت ۶ روز برگزار می‌شودف شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، مطالعات پیرامون تدوین طرح جامع شهر آفتاب از سال ۸۱ تا ۸۷ به طول انجامید با توجه به اهمیت طرح و اهتمام ویژه شهرداری تهران به برپایی مجموعه نمایشگاهی در سال ۸۴ حدود ۱۳۸ هکتار از اراضی شهر آفتاب به منظور احداث نمایشگاه بین المللی خریداری شد و در همان سال سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از سوی شورای شهر به عنوان متولی اصلی انجام مطالعات و اجرای طرح انتخاب شد.

در سال ۹۰ عملیات اجرای فاز نخست نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب به مساحت ۱۲۰ هکتار شامل یک سالن سه قلو، سالن ملل، ساختمان‌های جنبی و ساختمان‌های اداری و سمینارها، میدان مرکزی و چهار باغ، موتورخانه‌ها و راه‌های ارتباطی آغاز شد.

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب همزمان با مراسم افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۹۵ به بهره‌برداری رسید.

در این سال‌ها این مجموعه در رکود قرار داشت که در سال ۱۴۰۱ پس از سال‌ها این مجموعه توانست در منطقه جنوبی پایتخت برای تولید کنندگان حرفی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha