تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کشورش در آستانه پیوستن به گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به «بریکس» و آماده ارائه منابع نفت و معادن خود به شرکای آتی است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دلسی رودریگز (Delcy Rodriguez) در جریان برگزاری «سمینار بین‌المللی اقتصاد» در «کاراکاس» اعلام کرد: در این دنیای جدید، ونزوئلا با منابع خود در آستانه پیوستن به گروه کشورهای بریکس است.

سخنان وی که از تلویزیون ونزوئلا پخش می‌شد، ادامه داد: ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفتی جهان است و با تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت، ذخایر (نفتی) ما دست‌کم تامین کننده سه کشور است.

رودریگز افزود: نقطه عطف ایجاد نظم نوین فرا رسیده است و ما می خواهیم شاهد تبدیل شدن ونزوئلا به بخشی از واقعیت ژئوپلیتیک جدید باشیم.

وی گفت که ونزوئلا دارای چهارمین ذخایر گاز طبیعی جهان است و علاوه بر آن کشورش از معادن سنگ آهن، زغال سنگ، طلا و الماس برخوردار است.

به گزارش ایرنا، پیشتر و در مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کشورش قراردادهایی را با گروه بریکس برای اجرای سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف امضا کرده است.

وی در جریان رویدادی در ایالت بولیوار (در جنوب این کشور) گفته بود: من به سرمایه‌گذاری‌ها دست یافته‌ام، قراردادها با کشورهای بریکس، جهان نوظهور امضا شده است و در کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاری، فناوری و بازارهای جدیدی برای همه شرکت‌هایمان خواهیم داشت.