کرمانشاه - ایرنا - معاون شورای حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۷۶ هزار و ۹۲۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شده است، گفت : ۲۶ هزار و ۴۷۱ پرونده معادل ۳۴ درصد به سازش ختم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یزدان فلاحی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: در همین مدت ۱۳۲ هزار و ۴۸۶ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه شده است و ۱۳۳ هزار و ۱۵۷ فقره پرونده هم تعیین تکلیف شده که نشان می دهد در این مدت عملکرد ما مثبت ۶۷۱ پرونده بوده است.

وی با بیان اینکه پرونده های خانوادگی، ضرب و جرح، قتل و تصادفات به ترتیب بیشترین فراوانی را در بین بخش های مختلف دارند، گفت: در شوراهای حل اختلاف استان ۲ شعبه ویژه برای پرونده های قتل داریم و لازم به ذکر است که در یک سال گذشته ۳۰ پرونده قتل در استان با صلح و سازش طرفین مختومه شده است.

معاون شورای حل اختلاف استان کرمانشاه صلح یاران را یکی از ظرفیت های بزرگ و ارزشمند و بازوان توانمند دستگاه قضایی استان دانست و گفت: یک هزار و ۷۰۷ صلح یار در استان کرمانشاه به صورت افتخاری با ما همکاری می کنند که در ۱۵۸ گروه آنها را سازمان دهی کردیم و در سال گذشته هم از ۱۹۴ صلح یار استان با اهدا لوح تقدیر و تجلیل شدند.

فلاحی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای شورای حل اختلاف، حرکت در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک است، اظهار کرد: تمام ابلاغ های الکترونیک در هشت حوزه قضایی بطور کامل الکترونیکی شده است و بطور میانگین ۹۷.۵ درصد از ابلاغ های الکترونیک در همه حوزه های قضایی بصورت الکترونیک صادر می شود.