۲۶ هزار پرونده قضایی در استان کرمانشاه با سازش طرفین مختومه شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون شورای حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۷۶ هزار و ۹۲۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شده است، گفت : ۲۶ هزار و ۴۷۱ پرونده معادل ۳۴ درصد به سازش ختم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یزدان فلاحی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: در همین مدت ۱۳۲ هزار و ۴۸۶ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه شده است و ۱۳۳ هزار و ۱۵۷ فقره پرونده هم تعیین تکلیف شده که نشان می دهد در این مدت عملکرد ما مثبت ۶۷۱ پرونده بوده است.

وی با بیان اینکه پرونده های خانوادگی، ضرب و جرح، قتل و تصادفات به ترتیب بیشترین فراوانی را در بین بخش های مختلف دارند، گفت: در شوراهای حل اختلاف استان ۲ شعبه ویژه برای پرونده های قتل داریم و لازم به ذکر است که در یک سال گذشته ۳۰ پرونده قتل در استان با صلح و سازش طرفین مختومه شده است.

معاون شورای حل اختلاف استان کرمانشاه صلح یاران را یکی از ظرفیت های بزرگ و ارزشمند و بازوان توانمند دستگاه قضایی استان دانست و گفت: یک هزار و ۷۰۷ صلح یار در استان کرمانشاه به صورت افتخاری با ما همکاری می کنند که در ۱۵۸ گروه آنها را سازمان دهی کردیم و در سال گذشته هم از ۱۹۴ صلح یار استان با اهدا لوح تقدیر و تجلیل شدند.

فلاحی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای شورای حل اختلاف، حرکت در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک است، اظهار کرد: تمام ابلاغ های الکترونیک در هشت حوزه قضایی بطور کامل الکترونیکی شده است و بطور میانگین ۹۷.۵ درصد از ابلاغ های الکترونیک در همه حوزه های قضایی بصورت الکترونیک صادر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha