یزد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: ۱۲ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در ۱۵۷ هزار مترمربع در امامزادگان و بقاع متبرکه زیرپوشش اوقاف استان در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " رضا صادقی " روز شنبه به مناسبت دهه امامت و ولایت در نشستی با خبرنگاران استان افزود: این طرح‌ها با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد در حال ساخت است و نقش مهمی در استفاده بهتر و بیشتر از این مکان‌های مقدس و تامین رفاه مردم دارد.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های تکریم دهه امامت و ولایت در استان گفت: برپایی جشن‌های فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم در ۶۰ امامزاده و بقاع متبرکه و همچنین توزیع بیش از ۲۵ هزار وعده غذا نیز بر اساس نیت واقفان انجام می‌شود .

این مسئول با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۹۴ موقوفه جدید در استان ثبت، شناسایی و احیاء شده است، بیان کرد: هم‌اکنون اصلی ترین نیاز استان در زمینه وقف، ساخت مسکن برای جوانان برای ترویج ازدواج و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.

صادقی از برگزاری طرح نشاط معنوی در ۲۲ امامزاده استان در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خبرداد و گفت: این طرح در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی به صورت مشارکت با سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌شود.

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های مختلف دیگر به مناسبت دهه امامت و ولایت در بقاع و امامزادگان استان شامل آیین غبارروبی امامزادگان، مسابقه خطبه خوانی غدیر، قرائت زیارت جامعه کبیره و راه اندازی کاروان‌های شادی خبر داد..

مدیرکل اوقاف و امورخیریه یزد با بیان اینکه مردم یزد در راستای ترویج فرهنگ غدیر موقوفات خوبی داشته و دارند، تصریح کرد: تنها در ۲ قنات زارچ و ندوشن که اخیرا موفق به دریافت سند مالکیت برای آنها شدیم در مجموع ۱۴۰ رقبه با نیت غدیر وجود دارد.

بیش از ۱۴ هزار و ۶۳۹ موقوفه منفعتی و انتفاعی، ۴۶ هزار و ۲۲۰ رقبه و ۱۵۹ امامزاده و بقاع متبرکه در استان وجود دارد و ۷۴ درصد موقوفات استان یزد زراعی است که درآمد اندکی دارد و بیش از ۹۰ درصد موقوفات بدون حق است.