اردبیل - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم مخزن سد یامچی نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.

حمید فضایلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل کشاورزی و افزایش نیاز به آب صرفه‌جویی در مصرف در همه بخش‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه سد یامچی تامین کننده آب آشامیدنی شهر اردبیل است، افزود: سال قبل ذخایر مخازن سدها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود که امسال این میزان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به افزایش ذخایر آب در پشت سدها در اثر بارش‌های اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سدهای استان حاکی از برآورده شدن این انتظار و تحقق فرهنگ صحیح استفاده از منابع آب در اردبیل است.

فضایلی همچنین از انباشته شدن ۳۲ درصد از حجم مخازن سدهای استان اردبیل خبر داد و گفت: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهرها و روستاهای مرکزی منطقه در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب افزود: طرح داناب با همکاری مشترک آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش از جمله این برنامه‌هاست که اجرای آن می‌تواند فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب را در میان خانواده‌ها توسعه دهد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب در اردبیل شد و گفت: شهروندان در مصرف بهنیه آب حساس باشند تا شاهد تنش آبی در تابستان نباشیم.

فضایلی در زمینه ذخیره منابع سایر سدهای اردبیل هم خاطرنشان کرد: سد سبلان مشگین‌شهر ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.