اردبیل - ایرنا -نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به کسی رای بدهید که برای مردم ایران ارزش قائل باشد و روحیه اشرافی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود نبویان عصر دوشنبه در اجتماع هواداران سعید جلیلی در مسجد سرچشمه اردبیل اظهار کرد: فردی را انتخاب کنید که در بازدیدش از کارخانه ها از داخل خودرو نباشد و حداقل پیاده شده و در جمع کارگران حضور یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور نباید با آن دست فرمان پیش برود بلکه باید با مسیر درست برگردیم و بهترین شخصی که می تواند مسیر شهید رئیسی را ادامه دهد سعید جلیلی است.

نبویان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مدال آوران فرمودند مشارکت را افزایش دهید و برای انتخاب خوب ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیکتر است.

وی ادامه داد: همه دوستانی که در انتخابات حاضر هستند به ملاک های انقلاب نزدیک هستند اما مقام معظم رهبری می فرمایند به ملاکهای انقلاب "نزدیکتر"باشد.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: دومین ملاک این است که فردی را انتخاب کنیم که توانایی کار داشته باشد البته نه هر توانایی،ما رئیس جمهوری داشتیم که مسکن مهر درست کرد و توانایی کار داشت اما دچار سوءعاقبت شد اما شهید رییسی پرتلاش بود و دیدیم که دچار حسن عاقبت شد علت این بود که توانایی کار در جهت این ملاکها را داشت و امروز هم چنین صفاتی در شخص سعید جلیلی بارز است.

این فعال اصولگرا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مذاکرات مربوط به توافق هسته ای در دولت های یازدهم و دوازدهم و تحریمهای اعمال شده علیه ایران گفت: آقای ظریف بعد از برجام نامه می دهد و می گوید ما دچار امتزاج تحریمها شدیم ما تحریم هسته ای گفتیم اما دیدیم که تحریم موشکی هم هست وقتی اینها را بلد نیستی چرا مذاکره کردی.

وی با اشاره به اظهارات وزیر پیشین امور خارجه گفت: ظریف می گوید بانک‌های خارجی از انتقال حواله ارزی به دلار آمریکا از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ایران خودداری می کنند.یا در جای دیگر می‌گوید بانکها از تعامل با ایران خودداری می‌کنند و این مربوط به دوره اوباما است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سوی دیگر دیدیم که رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت در ازای اینها دستاورد ما تقریبا هیچ بوده است و آقای ظریف هم می گوید ایران هیچ نفعی از برجام نبرد و هیچ فایده ای برای کشور نداشت اما گویا برای ظریف سود داشت طبیعی است که ایشان امیرعبداللهیان را عزل کند و طبیعی است که بگوید مشکل ما حاج قاسم بود.

نبویان خاطرنشان کرد: خروجی این رویکرد این بود که رشد اقتصادی کشور برای هشت سال صفر شد، کارخانجات تعطبل شدند و مسئولان وقت مسکن مهر را مزخرف خواندند.

وی ادامه داد: برای خرید بیش از ۲۰۰ هواپیما قرارداد بستند که تنها ۲ تا سه هواپیما وارد کشور شد آینها آدم‌های غیر متخصص بودند و ندیدند که ۳۰ درصد سهام ایرباس متعلق به آمریکاست و ایرباس برای هرگونه فروش هواپیما باید از خزانه داری امریکا مجوز بگیرد.

نبویان با اشاره به تورم بالای ۵۰ درصد، نقدینگی افسار گسیخته، قطعی برق، توهین به مردم و منتقدین و روزانه ۷۰۰ کشته ناشی از کرونا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: وقتی می گفتیم چرا واکسن وارد نمی کنید می گفتند چون اف ای تی اف را امضا نکردیم امکان واردات واکسن نداریم پس چرا شهید رییسی توانست وارد کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دولت شهید رئیسی دیدیم که مشکل واردات واکسن حل شد و رشد اقتصادی کشور به پنج درصد افزایش یافت. ۲ هزار و ۵۰۰ کارخانه احیا شد و فروش نفت از صد هزار بشکه به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره با عملیات وعده صادق شاهد عزت ایران در عرصه های منطقه‌ای و بین‌المللی بودیم.