دعوت دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهای استان اردبیل برای شرکت در انتخابات

اردبیل - ایرنا - دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای همه مردم و جامعه دانشگاهی را به حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات هشتم تیرماه دعوت کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این نهاد در اطلاعیه خود، انتخابات را عالی‌ترین مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی و مهم‌ترین مجرای تحقق حاکمیت مردم و برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه حاکمیت مردم بر سرنوشت خود عنوان کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی ایران به طور متوسط هر ساله شاهد برگزاری یک انتخابات برای گزینش ارکان مختلف نظام بوده‌ایم که نشان از نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش است و در همین راستا مردم ایران در سال ۱۴۰۰ و در جریان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شخصیتی را به این مسئولیت برگزیدند که گذر زمان ابعاد شخصیتی از جمله تواضع، مدیریت قوی و جهادی و شوق خدمتگذاری او را بیش از پیش بر همگان نمایان ساخت.

در اطلاعیه این نهاد دانشگاهی آمده است: سانحه سقوط بالگرد در یک روز اردیبهشتی غم بار، ملت ایران را از چهره‌ای که بحق، خادم جمهور و رئیس جمهور تراز نظام اسلامی بود، محروم کرد ولی مردم ایران با حماسه عظیم حضور در مراسم تشییع و وداع با پیکر شهدای خدمت، با صدای رسا راه آنها را تایید کردند.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در اطلاعیه خود بیان کرد: در هشتم تیرماه بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران در یک جمعه انتخاباتی دیگر پای صندوق‌های رای می‌روند تا چهاردهمین رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کنند.

این نهاد، اصل مشارکت و نقش مردم در انتخابات را در رقم خوردن حماسه‌ای دیگر مهم خواند و اعلام کرد: مردم آگاه و خبیر ایران با اتکا به بصیرت خود و نیز مروری بر تجربیات چهار دهه گذشته و نیز مشاهده تحولات عرصه میدانی از میان کاندیداهایی که طبق نظر شورای نگهبان صلاحیت‌های اولیه را برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری دارا هستند، شایسته‌ترین فرد را برای تداوم راه رئیس جمهور شهید انتخاب خواهند کرد.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در اطلاعیه خود اضافه کرد: ملت ایران با مشارکت و انتخاب فرد اصلح به دشمنان ثابت خواهد کرد که ایران اسلامی با وجود این که در غم از دست دادن شهدای خدمت عزادار است، اما روز به روز قدرتمندتر از دیروز این راه پرافتخار را با صلابت ادامه خواهد داد.

این نهاد در اطلاعیه خود از عموم مردم و به ویژه جامعه دانشگاهیان خواسته است که به عنوان بخشی از جامعه نخبه با مسئولیت هدایت و روشنگری آحاد جامعه، بر مبنای فرمان قرآن به مومنان برای «تواصی به حق»، در میان مردم جامعه روشنگری کرده و مشارکت در انتخابات و انتخاب احسن را به آنها توصیه کنند.

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در این اطلاعیه، آشنایی کافی با ملاک‌های انتخاب اصلح و احسن و توجه به ملاک‌ها اعلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله را ایمان و آماده بودن برای حضور در میدان های انقلاب، تعهد و کارآمدی، داشتن قصد خدمت، اهمیت دادن همزمان به دین و معیشت مردم، پیرو خط امام، متصل نبودن به کانون‌های قدرت و ثروت، دلسوز بودن برای طبقات محروم، ساده زیستی، انقلابی و مومن و شجاع، مخالفت جدی با فساد و اشرافی گری، خوشنام، معتقد به جوانان، دارای برنامه، بی اعتماد به دشمنان شرط اول انتخاب عنوان کرده است.

این نهاد در اطلاعیه خود، عموم جامعه دانشگاهی از جمله استادان، دانشجویان، کارکنان و کارمندان دانشگاه‌ها و مراکز تابعه را به خلق حماسه‌ای دیگر در روز هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ و انتخاب رئیس جمهوری شایسته ملت ایران دعوت و اظهار امیدواری کرده است که این روز طلیعه صبحی جدید در سپهر سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشور و زمینه ساز روی کار آمدن دولتی در تراز انقلاب اسلامی و شایسته ملت فهیم و تمدن ساز ایران و ادامه دهنده مسیر پرافتخار شهید رئیسی باشد.

به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

فعالیت انتخاباتی این نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنها توسط وزارت کشور آغاز شده و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

بیش از یک میلیون نفر از مردم استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند و همانند مردم سایر مناطق ایران در روز جمعه هشتم تیرماه با حضور در یک‌هزار و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستا به پای صندوق‌های رای می‌روند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال ، جمعه هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha