مشهد- ایرنا- مدیر مخابرات خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای پایداری شبکه مخابرات در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان همانند دور نخست انجام شده است و این شبکه از روز گذشته به آمادگی صد در صد رسیده است.

حسن اروجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: با توجه به اهمیت ارتباطات در فرآیند انتخابات، حضور گروههای عملیاتی برای رفع اشکالات احتمالی در شبکه ثابت و سیار پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به فرآیند برگزاری انتخابات که احراز هویت شخص رای‌دهنده باید به صورت برخط انجام شود در این راستا با مشخص شدن مکان شعب ثابت و سیار اخذ رای توسط مبادی ذی‌ربط، پوشش‌های ارتباطی در محل شعب اخذ رای بررسی شده و کارکنان مخابرات شهرستان‌ها با فرمانداری‌های مربوطه فرآیند بررسی پوشش ارتباطی با دستگاه‌های احراز هویت را انجام داده‌اند.

مدیر مخابرات خراسان رضوی گفت: با عنایت به این که در فرآیند برگزاری انتخابات، شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار نقش اصلی در تامین ارتباطات مورد نیاز شعب اخذ رای را دارند، عملیات توسعه و بهینه‌سازی سایت‌های همراه در شهرها و روستاها با جدیت پیگیری شده است.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم خراسان رضوی جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بیشترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.