۹۹.۷ درصد احراز هویت رای‌دهندگان در خراسان رضوی برخط بوده است

مشهد-ایرنا- رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: احراز هویت ۹۹.۷ درصد از رای دهندگان در انتخابات امروز با دستگاه های احراز هویت به صورت آنلاین یا برخط و بقیه به شکل آفلاین و بر اساس داده‌های ذخیره شده در دستگاه‌ها بوده است.

به گزارش ایرنا، حسن امیری روز جمعه در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: از استعلام های برخط صورت گرفته ۹۷.۷ درصد از طریق دالان های دیتای حفاظت شده یا همان "ای پی ان"، ۲.۸ درصد از طریق کدهای "یو.اس.اس. دی" شبکه تلفن همراه و ۲ دهم درصد نیز از طریق ارتباطات «دایال آپ» بوده است.

وی گفت: پس از هشتم تیرماه و مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری، برای مرحله دوم تمامی دستگاه های احراز هویت در همه چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای دوباره بازیابی شده است.

رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون فقط دو دستگاه احراز هویت در استان دچار مشکل شده که بلافاصله از محل دستگاه های ذخیره شده در مراکز هیات های اجرایی تعویض شده اند.

وی ادامه داد: برخلاف دور نخست انتخابات که حادثه ای برای شبکه فیبرنوری در طرقبه شاندیز رخ داده بود، خوشبختانه امروز هیچ گزارشی از این بابت نداشته ایم.

امیری گفت: سیم کارت های دستگاه های احراز هویت در قالب شبکه "ای.پی. ان" و به صورت رمز گذاری شده با مرکز ارتباط دارند، لذا امکان هک شدن این ارتباطات توسط هکرها میسر نیست.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم این استان جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha