بروجرد - ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: ۲ هزار و ۱۲ جلد کتاب امسال در راستای اجرای طرح " اهدای کتاب، اهدای دانایی" به کتابخانه های عمومی شهرستان اهدا شد.

فرهاد سوداگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح "اهدای کتاب اهدای دانایی" از ابتدای سال جاری در شهرستان آغاز که این تعداد کتاب از طرف مردم و ناشران به کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد اهدا شد.

وی افزود: "اهدای کتاب، اهدای دانایی" طرحی است که به صورت مستمر در بروجرد اجرا خواهد شد و مردم در این طرح کتاب هایی را که استفاده کرده اند را به کتابخانه های عمومی اهدا می کنند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد بیان کرد: بخشی از کتاب هایی که در این طرح جمع آوری می شود به کتابخانه‌های روستایی و مناطقی که دسترسی آنها به کتابخانه های عمومی سطح شهر محدود است، تحویل خواهد شد.

سوادگر یادآور شد: همچنین بخش دیگری از کتاب های اهدایی در این طرح به کتابخانه های عمومی سطح شهر و کتابخانه های مساجد اهدا می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ کتابخانه شامل هفت مورد نهادی، هفت مورد مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در بروجرد وجود دارد، اضافه کرد: اجرای چنین طرح هایی علاوه بر اینکه دسترسی به کتاب و مطالعه را برای همه مردم فراهم می کند، در ارتقای فرهنگ کتابخوانی موثر است.

تعداد کل اعضای کتابخانه‌های شهرستان بروجرد ۴۰ هزار نفر است که از این تعداد هشت هزار و ۹۰۰ نفر عضو فعال هستند.