۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85533653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح "ایوان کاغذی من" در یزد

یزد - ایرنا - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: طرح "ایوان کاغذی من" با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان در این استان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا "حسین دشتی" عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان اظهار کرد: طرح ایوان کاغذی من ویژه گروه سنی پنج تا ۱۷ سال است که توسط یک موسسه فرهنگی و هنری در استان اجرا می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندانشان کتاب بخوانند ولی تخصص و آگاهی لازم را برای تحقق این موضوع ندارند که این طرح می‌تواند با کمک متخصصان حوزه کتاب، خانواده‌ها را در این امر یاری و در این حوزه تسهیلگری کند.

دشتی با اشاره به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسه های فرهنگی و هنری افزود:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس اهداف ۲۲ گانه خود در حوزه‌هایی مانند ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: هم اینک ۲۵۰ موسسه فرهنگی و هنری در استان یزد در زمینه های مختلف فعالیت دارند.

مجری طرح "ایوان کاغذی من “هم در این نشست گفت:در این طرح کتاب خوب را می توان برای بچه ها انتخاب کرد.

پوریا پیراسته افزود :در قالب این طرح افراد ضمن عضویت در این رویداد و پس از مصاحبه حضوری و تلفنی توسط کارشناسان و تسهیل گران کتاب کودکان و نوجوانان علایق و سلایق کودکان شناسایی و کتاب‌های مناسب و مطابق با خواسته‌های آنها تهیه و برای آنها ارسال می شود.

این فعال فرهنگی استان یزد ادامه داد: این طرح با شعار «ایوان زندگی خود را با کتاب بسازید» از شهریورماه سال گذشته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی و رونمایی شد.

وی برگزاری کارگاه‌های متنوع ادبی با حضور نویسندگان و مترجمان حوزه کودک و نوجوان، مشاوره‌های حضوری و تلفنی با محوریت کتاب و کتابخوانی، ارسال بسته‌های تشویقی و ارزیابی مهارت کتابخوانی کودکان و نوجوانان عضو را از جمله برنامه های طرح یاد شده بیان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha