عضویت سه هزار و ۲۶۷ کودک و نوجوان در کتابخانه‌های بروجرد

بروجرد - ایرنا - رییس کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: ۱۵۳ کودک زیر هفت سال، ۹۹۱ دانش‌آموز مقطع ابتدایی و ۲ هزار و ۱۳۲ دانش‌آموز مقطع متوسطه عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند.

فرهاد سوداگر روز دوشنبه به مناسبت هفته کودک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های فرهنگی و جشن هفته کودک در کتابخانه ها افزود: عضویت کودکان زیر هفت سال در کتابخانه های عمومی رایگان و برای دانش‌اموزان مقطع ابتدایی نیز به صورت نیم بها انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه برای کودکان کتاب های مخصوص متناسب با رده سنی در کتابخانه های بروجرد موجود است، بیان کرد: همه کتابخانه ها از بخش مجزایی مخصوص کودکان و نوجوانان برخوردار است و کتاب هایی در رده های سنی الف، ب و ج وجود دارد.

رییس کتابخانه‌های عمومی بروجرد یادآور شد: مجموع اعضای کتابخانه های عمومی بروجرد به ۳۷ هزار و ۴۳۸ نفر می رسد که از اینها تعداد هفت هزار و ۸۷ نفر عضو فعال هستند.

سوداگر اضافه کرد: با حمایت خیرین و کمک های مردمی و پیگیری های انجام شده با انتشاراتی ها امسال ۱۳ هزار جلد کتاب به مجموعه کتاب های کتابخانه های عمومی شهرستان اضافه شد، که نسبت به سال های قبل بیش از ۴۲ درصد افزایش تعداد کتاب داشته ایم.
۱۶ مهر به عنوان روز جهانی کودک نام نهاده شده است و در ایران نیز به مدت یک هفته همزمان با این مناسبت برنامه های فرهنگی و آموزشی مختلفی با موضوع و محوریت کودکان برگزار می شود.

هفت کتابخانه نهادی، هفت کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه آستان قدس رضوی در بروجرد وجود دارد که ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آنها ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha