بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح شهید عجمیان در بیش از ۴۰۰ مدرسه استان با هدف بهسازی و شاداب سازی فضای مدارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید علیرضا موسوی‌نژاد روز دوشنبه در نشست هماهنگی طرح شهید عجمیان در خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته در قالب طرح شهید عجمیان ۴۷۰ مدرسه استان با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال نقاشی، رنگ آمیزی و شاداب سازی شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح شهید عجمیان یک چهارم مدارس استان که نیاز به نقاشی و رنگ آمیزی داشت توسط گروه های جهادی شاداب سازی شد.

وی با بیان اینکه طرح شهید عجمیان در طول چهار سال اجرا خواهد شد افزود: تابستان امسال مرحله دوم این طرح در مدارس استان اجرا می‌شود که تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس و تعمیر میز و صندولی ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر لزوم رعایت عدالت اجرای طرح مذکور تصریح کرد: طرح شهید روح الله عجمیان با رویکرد بهسازی و شاداب سازی باید در مدارسی که اعلام نیاز کرده اند به درستی اجرا شود چون سال گذشته در این زمینه ناعدالتی شد.

وی خواستار نظارت بر گروه های جهادی طرح شهید عجمیان در مدارس شد و گفت: با ساماندهی گروه‌های جهادی و نظارت بر آنها شاهد کار با کیفیت، جلوگیری از آسیب ها و عدم اعمال هزینه سنگین خواهیم بود.

موسوی نژاد طرح شهید عجمیان دهه اول شهریور باید به پایان رسیده باشد یادآور شد: اکنون ۲۸ مدرسه مختلط بین ۶۰ تا ۱۱۶ دانش آموز در استان داریم که در ۱۳ مدرسه می‌توان تفکیک جنسیتی انجام و یا راهروها را جدا کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی هم گفت: سال گذشته ۱۴ میلیارد در یک مرحله به استان ابلاغ شد که معادل ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیارد ریال برای تعمیر میز و نیمکت‌ها هزینه شد.

حامد رخسارپور افزود: سال گذشته ۴۷۰ مدرسه در سامانه مربوط به طرح شهید عجمیان برای رنگ آمیزی و نقاشی اعلام نیاز کردند که ۱۵۰ مدرسه مربوط به بیرجند و درمیان بود.

وی بیان کرد: در این مدت سازمان نوسازی مدارس و بسیج دانش‌آموزی با هم تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا نسبت به حل مشکلات مربوط به قدیمی شدن بافت مدارس و کهنه شدن در و دیوار آنها اقدام شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم گفت: یکی از نیازهای اساسی گروه‌های جهادی که در قالب قرارگاه‌های عملیاتی فعالیت می‌کنند، تجهیز قرارگاه‌های عملیاتی برای استفاده بهینه از گروه‌های جهادی در مأموریت‌ها است.

مهدی هنری با بیان اینکه امسال قرارگاه‌های جهادی شهرستان ها تجهیز شدند افزود: در این زمینه ۲۶۰ قلم از تجهیزات در حوزه زیرساختی، عمران و رسانه با هدف پوشش گروه‌های جهادی در اختیار قرارگاه‌های جهادی شهرستان ها قرار گرفت.

وی عنوان کرد: هماهنگی لازم برای حضور گروه های جهادی مهمان در قالب طرح شهید عجمیان با مشارکت و همکاری فرمانداری های شهرستان ها انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی مدارس از ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی حوزه تاسیسات و عمران استفاده خواهد شد.