۶۸ هزار کلاس درس بهسازی شد/هدف‌گذاری تعمیر ۵۴۰ مدرسه در حاشیه شهرها

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب طرح شهید عجمیان، کار بهسازی ۶۸ هزار کلاس درس انجام شد، گفت: برای امسال نیز تعمیر ۵۴۰ مدرسه بزرگ مقیاس در حاشیه شهرها برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حمیدرضا خان محمدی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح شهید عجمیان به خبرنگاران اظهار داشت: طرح شهید روح الله عجمیان سال گذشته به طور جدی آغاز شد و در مجموع پارسال کار بهسازی حدود ۶۸ هزار کلاس درس انجام شد.

وی افزود: طرح عجمیان کاری نهضتی، جهادی و همه جانبه است که همه گروه‌های جهادی از جمله دانش آموزان، دانشجویان، طلبه‌ها و دستگاه هایی مانند شهرداری، ارتش، سپاه و بسیج در کنار هم قرار گرفتند تا این کار بزرگ انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورشادامه داد: با همه مشکلاتی که بر سر راه بود، امسال بهسازی ۱۱۰ هزار کلاس درس هدفگذاری شده و این کار باید در تابستان انجام شود تا وقتی دانش آموزان سال تحصیلی جدید به مدرسه برمی‌گردند، با کلاس‌های درس نو مواجه شوند و با روحیه مناسبی یک سال در مدرسه حضور یابند.

خان محمدی با بیان اینکه خود دانش آموزان مدرسه و هنرستان‌ها در این طرح مشارکت داشتند، گفت: این کار باعث می شود دانش آموزان در نگهداری مدرسه خود ملاحظات خاصی را در نگهداری در نظر گیرند.

وی با اشاره به اینکه هدف طرح، شاداب سازی مدارسی است که کمتر به آن ها توجه شده است، یادآورشد: تفاوت امسال طرح این است که کار بهسازی و تعمیرات سیاسی حدود ۵۴۰ مدرسه بزرگ مقیاس حاشیه شهرها در ۲۰ محله مورد هدف وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش درباره علت افتتاح طرح عجمیان در هنرستان علی نقی غیاثی توضیح داد: این مدرسه‌ای است که شهید امیر عبداللهیان در آن معلم عربی بوده و این مدرسه به یاد این شهید عزیز بهسازی شده و در اختیار دانش آموزان این مدرسه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha