کرج - ایرنا- جانشین فرماندهی انتظامی البرز از دستگیری ۲ نفر سارق اماکن خصوصی با ارتکاب به ۲۰ فقره سرقت در ‏کرج خبر داد. ‎

به گزارش ایرنا از پلیس البرز، سرهنگ"محمد نادربیگی" روز دوشنبه اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در برخی نقاط شهرستان کرج بررسی موضوع در دستور کار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام بررسی های تخصصی، ۲ نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی آنان را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر و تعدادی اموال مسروقه را نیز کشف کردند.
نادربیگی بیان کرد: سارقان در بازجویی ها اعلام داشتند در ساعات پایانی شب با تخریب قفل انباری اقدام به سرقت وسایل داخل آنها کرده و تاکنون به ارتکاب ۲۰ فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده اند.


دستگیری فیشینگ کار حرفه ای با ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری در کرج

رییس پلیس فتا البرز از شناسایی و دستگیری یک فیشینگ کار حرفه ای با ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری درشهرستان کرج خبرداد.

سرهنگ "رسول جلیلیان" اظهار کرد : درپی وصول یک فقره شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر مسدود شدن کارت وی پس از انجام خرید در فضای مجازی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان البرز قرار گرفت.
وی افزود: شاکی با حضور در پلیس فتا استان اعلام داشت شخصی در فضای مجازی با وی ارتباط برقرار کرده و درخواست خرید سکه های آگهی شده را نموده و وی مبلغ سکه ها را واریز و خواستار ارسال بسته خریداری شده توسط تاکسی اینترنتی شد اما بعد از چند ساعت حساب بانکی شاکی مسدود شده است.
رییس پلیس فتا البرز خاطر نشان کرد: در بررسی اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد متهم یا متهمان احتمالی با شگرد ارسال پیامک سود سهام عدالت و پیامک ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا ، کاربران را به صفحه فیشینگ هدایت و پس از اخذ اطلاعات بانکی برداشت های متعددی از حساب افراد انجام می دهند.
جلیلیان گفت: در این خصوص هویت متهم شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی وی را در مخفیگاهش در یکی از نقاط شهرستان کرج دستگیر کردند.
وی افزود:متهم ابتدا منکر بزه ارتکابی شده ولی با ارائه ادله و مستندات به بزه خود مبنی بر برداشت غیر مجاز از کارت های بانکی مختلف به ارزش ۱۵ میلیارد ریال اعتراف کرد.
رییس پلیس فتا استان البرز با اشاره به شناسایی ۹ نفر از مالباختگان این پرونده گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

برچسب‌ها