همدان- ایرنا- حوزه سلامت اگر زیربنای تحول هر شهر و کشوری باشد، امروز ملایر با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم این روند توسعه را به خوبی طی کرده است و در این بخش با ایجاد مرکز ناباروری، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی، خرید تجهیزات و اجرای چندین طرح بهداشتی و درمانی افق روشنی را پیش رو دارد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر بعد از همدان بزرگترین شهر استان و با سه بیمارستان دارای تجهیزات کامل پزشکی و درمانی، ترومای جنوب استان همدان و منطقه است و ظرفیت‌های بالایی در حوزه بهداشت و درمان دارد.

به برکت انقلاب اسلامی و تحقق وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت و البته دسترسی آسان مردم به این خدمات، شهرستان ملایر امروز در حوزه بهداشت و درمان به خوداتکایی رسیده و هر اقدام درمانی که برای یک فرد بیمار نیاز باشد، در این شهرستان قابل انجام است.

پیشتازی ملایر در حوزه بهداشت و درمان امروز رنگ واقعیت گرفته و ایجاد دانشکده علوم پزشکی در دومین شهر بزرگ استان همدان، یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان بود که دولت سیزدهم با وجود تمامی تنگناها و موانع، این مسیر پرفراز و نشیب را برای ملایری‌ها در تحقق این هدف بزرگ هموار کرد.

جهان شهر ملایر با دارا بودن سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک فوق تخصصی امید، بیمارستان در حال احداث ۹۶ تختخوابی خیّرساز و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در شرف احداث، دانشکده پیراپزشکی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی ملایر و دانشکده پرستاری و صدها افتخارات دیگر در حوزه بهداشت و درمان، با نگاه مثبت دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی روزهای روشنی را در این حوزه پیش‌رو دارد.

وعده صادق دولت سیزدهم در ایجاد دانشکده علوم پزشکی ملایر

در حال حاضر این شهرستان دارای بیش از ۵۰۰ تخت بیمارستانی است و با توجه به سرانه جمعیتی و استانداردهای بین‌المللی، مرکزیت ملایر در حوزه درمان جنوب استان، مراجعه بیماران سه شهرستان همجوار و بیش از ۳۰۰ روستا از روستاهای شمال استان لرستان، غرب استان مرکزی و چند شهر کوچک برای دریافت خدمات درمانی تخصصی و خدمات پزشکی تخصصی به بیمارستان‌های ملایر، جمعیت آن برای ارایه خدمات‌رسانی در حوزه درمان، به حدود ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

در همین رابطه مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این شهرستان به عنوان بلوک اعزامی بیماران در جنوب استان محسوب می‌شود و جمعیت آن برای ارائه خدمات‌رسانی در حوزه درمان، از ۳۰۰ هزار نفر به حدود ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

«کریم میرزایی» با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان ملایر، افتتاح بخش MRI بیمارستان امام حسین(ع)، ایجاد مرکز آنژیوگرافی، تکمیل و تجهیز اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، اتاق عمل و بخش ۳۴ تختخوابی این بیمارستان، مرکز شیمی درمانی، ایجاد مرکز غربالگری سرطان و اورژانس بیمارستان مهر، توسعه کمی و کیفی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان را از جمله دستاوردها در حوزه بهداشت و درمان ملایر برشمرد.

راه‌اندازی مرکز ناباروری؛ مطالبه دیرینه مردم ملایر

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته مرکز ناباروری بیمارستان مهر، نصب دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع) و افتتاح اورژانس بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) به عنوان خدمات دولت سیزدهم در ملایر افتتاح شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: با توجه به جمعیت بالای این شهرستان و طرح ملی جوانی جمعیت، به تأسیس مرکز ناباروری نیاز داشتیم که این مهم در دولت سیزدهم محقق شد و در حال حاضر خدماتی مانند iui و دیگر روش‌های کمک باروری در این مرکز انجام می‌شود.

میرزایی: ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، تجهیز بیمارستان خیّرساز ۹۶ تختخوابی و اخذ ماده ۲۳ برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد که در سی‌اُمین سفر استانی شهید جمهور شهید «آیت‌الله رئیسی» به استان همدان به ثمر نشست.

میرزایی ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، تجهیز بیمارستان خیّرساز ۹۶ تختخوابی و اخذ ماده ۲۳ برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد که در سی‌اُمین سفر استانی شهید جمهور شهید «آیت‌الله رئیسی» به استان همدان به ثمر نشست.

وی همچنین به خرید و نصب دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع) در دولت سیزدهم و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای مراجعان بیماران قبلی به مرکز استان و تحمیل هزینه و اتلاف زمان بالا، مرکز آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر پس از سال‌ها پیگیری ایجاد شد و با راه‌اندازی آن مشکل بیماران قلبی مرتفع خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اورژانس بیمارستان مهر به منظور تخصصی بودن در پذیرش تعداد بالای مراجعان اطفال و مسمومیت و اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) به منظور مرکزیت ترومای جنوب استان، هر ۲ پروژه در دولت سیزدهم افتتاح شدند.

میرزایی افتتاح مرکز جامع سلامت شهر زنگنه و شبانه‌روزی شدن خدمات مراکز سلامت اسلامشهر آق‌گل و علی‌آباد دمق را از دیگر خدمات ماندگار دولت سیزدهم برشمرد و بیان کرد: با توجه به جمعیت بالا و فاصله زیاد شهرهای علی‌آباد دمق، اسلامشهر آق‌گل و زنگنه از مراکز درمانی ملایر، با شبانه‌روزی شدن مراکز درمانی شهرهای مذکور مشکل مراجعات مردم این شهرها به مرکز شهرستان رفع شد.

خرید ۳۱۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم

وی با بیان اینکه با افتتاح مرکز غربالگری و درمان سرطان بیمارستان مهر، نیاز بیماران از مراجعه به مراکز درمانی همدان و پایتخت رفع شد و خدمتی دیگر از دولت شهید جمهور به ثمر نشست، افزود: بیمارستان‌های ملایر با خرید بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی جدید، مجهز شدند که کیفیت خدمات ارائه شده را بصورت چشمگیری افزایش داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از دیگر خدمات به افتتاح این پایگاه در منطقه میدان کشاورز به منظور سهولت دسترسی مردم آن منطقه به خدمات بهداشتی اشاره و بیان کرد: در این مدت همچنین مرکز تخصصی پاتولوژی بیمارستان مهر برای تشخیص صحیح بیماری و طی مراحل درمان افتتاح شد.

میرزایی ساخت و تجهیز بخش مراقب‌های ویژه نوزادان بیمارستان مهر را از دیگر اقدامات دولت شهید رئیسی برشمرد و ادامه داد: با افزایش ۲۰ تخت به nicu و ساخت بخش پست nicu (مراقبت‌های ویژه نوزادان) بیماران شهرستان ملایر از مراجعه به مرکز استان بی‌نیاز شدند.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت پایگاه پنجم شهری و اورژانس پیش بیمارستانی ملایر، گفت: با افتتاح پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری شماره پنج، زمان رسیدن عوامل درمانی به بیمار کم شده که در کاهش نرخ مرگ و میر موثر است.

بیمارستان خیّرساز ۹۶ تختخوابی ملایر؛ پروژه عظیم درمانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر یادآور شد: در حال حاضر هشت طرح بزرگ بهداشتی و درمانی در این شهرستان در دست تکمیل است و در تلاش هستیم بخش مهمی از آنها را تا پایان امسال به اتمام برسانیم.

میرزایی گفت: بیمارستان خیّرساز ۹۶ تختخوابی امیرالمومنین(ع) یکی از طرح‌های عظیم بهداشتی و درمانی این شهرستان است که تجهیز این بیمارستان در سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان مصوب شد.

میرزایی: بیمارستان خیّرساز ۹۶ تختخوابی امیرالمومنین(ع) یکی از طرح‌های عظیم بهداشتی و درمانی این شهرستان است که تجهیز این بیمارستان در سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان مصوب شد.

وی اظهار کرد: طرح همراه‌سرای بیمارستان امام حسین(ع) با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سه طبقه و ۱۱ واحد در دست اجرا است که تاکنون ۴۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح هزینه شده است.

میرزایی با بیان اینکه اخذ مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان است، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده زمین مورد نیاز برای احداث این بیمارستان تامین شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع) با ۱۶۵ تخت، بیمارستان مهر با ۹۶ تخت، بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی با ۱۶۵ تخت با حدود ۵۰۰ تخت بیمارستانی و بیمارستان در حال ساخت امیرالمومنین (ع) با ۹۶ تخت است.