اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی را فرصت مهم معرفی صنعتگران، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این رشته دانست و از دستگاه‌های مرتبط خواست برای حضور استان در این رویداد ملی با اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، کمال‌الدین میرجعفریان روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی حضور اردبیل در نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی اردبیل از ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه برگزار می‌شود و صنایع‌ دستی نمود واقعی مشارکت مردم در تولید است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازار مناسب برای فعالان این حوزه و معرفی محصولات هنرمندان مربوطه، برگزاری نمایشگاه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و صنایع‌ دستی می‌تواند در تحول اقتصادی کشور نیز تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: از عوامل اجرایی بخش اردبیل نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های لازم به دنبال ایجاد دستاورد از این نمایشگاه باشند و فقط به برگزاری آن اکتفا نکنند و اطلاع رسانی و تبلیغات نمایشگاه نیز اهمیت ویژه‌ دارد و باید با تبلیغات گسترده، شاهد حضور پرشور گردشگران و هم استانی‌ها در این رویداد ملی باشیم.

به گزارش ایرنا ، نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی اردبیل از ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار می‌شود ، اردبیل با ۶۰ رشته فعال یکی از استان‌های پیشرو صنایع دستی کشور است و ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان در ۶۰ رشته فعالیت می‌کنند.

بیش از ۳۵۰ رشته صنایع دستی در جهان وجود دارد که نیمی از این رشته‌ها در ایران فعال و از این تعداد ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال است.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.