کاشان - ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۵ حلقه مار در محدوده‌های شهری و خارج از محدوده توسط نیروهای آتش‌نشانی کاشان زنده‌گیری شده است.

سیدمصطفی محتشمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات زنده‌گیری مارها شامل ۴۷ حلقه در منطقه یک شهری، ۲۷ حلقه در منطقه ۲ شهری، ۳۰ حلقه در منطقه سه، ۶۲ حلقه در منطقه چهار و ۵۹ حلقه در منطقه پنج شهری بوده است.

وی اظهار کرد: ۱۷۶ حلقه از این مارها در منازل مسکونی،۲۳ حلقه در اماکن تجاری و صنعتی، هفت حلقه در وسایل نقلیه و بقیه در انبارها، معابر و گذرگاه‌ها، مراکز درمانی، اداری، آموزشی، نظامی، آبگیر و استخر و فضای سبز یافت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه در فصل گرم سال مارهای بیشتری مشاهده می‌شود، گفت: آمار عملیات زنده‌گیری مارها در سال جاری شامل ا۸ حلقه در فروردین، ۶۹ حلقه در اردیبهشت، ۷۸ حلقه در خرداد و ۶۰ حلقه در تیر بوده است.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش‌نشانی بعد از اعزام با تجهیزات و لوازم مخصوص، مارها را زنده‌گیری و در خارج از محدوده شهری و در دل طبیعت رها می‌کنند.

محتشمان افزود: در صورت مشاهده مار، شهروندان با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند تا نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شوند.

وی یادآور شد: از آنجایی که نیروهای آتش نشانی در محدوده شهری موظف به خدمات‌رسانی هستند، زمان حضور نهایی آنها در محل پنج دقیقه طول می‌کشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: همچنین ۲۴۱ زنده‌گیری یا رفع مزاحمت دیگر حیوانات موذی(عقرب و زنبور) از ابتدای سال جاری توسط نیروهای آتش نشانی کاشان انجام شده است.

شهرستان کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.