۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85544399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۵ عملیات زنده‌گیری مار توسط آتش نشانان کاشان انجام شد

کاشان - ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۵ حلقه مار در محدوده‌های شهری و خارج از محدوده توسط نیروهای آتش‌نشانی کاشان زنده‌گیری شده است.

سیدمصطفی محتشمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات زنده‌گیری مارها شامل ۴۷ حلقه در منطقه یک شهری، ۲۷ حلقه در منطقه ۲ شهری، ۳۰ حلقه در منطقه سه، ۶۲ حلقه در منطقه چهار و ۵۹ حلقه در منطقه پنج شهری بوده است.

وی اظهار کرد: ۱۷۶ حلقه از این مارها در منازل مسکونی،۲۳ حلقه در اماکن تجاری و صنعتی، هفت حلقه در وسایل نقلیه و بقیه در انبارها، معابر و گذرگاه‌ها، مراکز درمانی، اداری، آموزشی، نظامی، آبگیر و استخر و فضای سبز یافت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه در فصل گرم سال مارهای بیشتری مشاهده می‌شود، گفت: آمار عملیات زنده‌گیری مارها در سال جاری شامل ا۸ حلقه در فروردین، ۶۹ حلقه در اردیبهشت، ۷۸ حلقه در خرداد و ۶۰ حلقه در تیر بوده است.

وی اضافه کرد: نیروهای آتش‌نشانی بعد از اعزام با تجهیزات و لوازم مخصوص، مارها را زنده‌گیری و در خارج از محدوده شهری و در دل طبیعت رها می‌کنند.

محتشمان افزود: در صورت مشاهده مار، شهروندان با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند تا نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شوند.

وی یادآور شد: از آنجایی که نیروهای آتش نشانی در محدوده شهری موظف به خدمات‌رسانی هستند، زمان حضور نهایی آنها در محل پنج دقیقه طول می‌کشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: همچنین ۲۴۱ زنده‌گیری یا رفع مزاحمت دیگر حیوانات موذی(عقرب و زنبور) از ابتدای سال جاری توسط نیروهای آتش نشانی کاشان انجام شده است.

شهرستان کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha