زنجان - ایرنا - رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مرحله استانی دهمین دوره جشنواره ملی نوجوان خوارزمی ۴۶۵ دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اول مدارس خاص و عادی استان با هم رقابت می‌کنند.

محمدرضا شهبازی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره خوارزمی در ۱۳ محور ریاضی، تربیت‌ بدنی، بازارچه، هنر، معارف، پژوهش، مناظره، اسکرچ، بازی‌های مهارتی، ادبیات و دست‌سازه از هشت شهرستان استان به میزبانی شهر زنجان وارد فاز اجرایی شد.

وی بیان کرد: در این مرحله آثار دانش آموزان با حضور ناظرین استانی و داوران انتخابی از همه شهرستان‌ها و مناطق مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

شهبازی تصریح کرد: پس از انجام داوری از هر محور ۲ گروه منتخب برای شرکت در مرحله کشوری که در شهریورماه برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مرحله مدرسه ای جشنواره خوارزمی در مقطع متوسطه اول، حدود ۶۵ درصد دانش آموزان شرکت داشتند و حدود ۱۰ هزار نفر از آنان در مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش در استان در مرحله منطقه ای به رقابت پرداختند و در نهایت ۴۶۵ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

این مسئول با اشاره به اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی، اظهار داشت: ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت‌آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان، کیفیت‌بخشی به فرآیند یاددهی و یادگیری مبتنی بر تدریس پژوهش محور، موقعیت محور و مطابق با برنامه درسی ملی از جمله اهداف این جشنواره است.

شمار جمعیت دانش آموزی استان زنجان در همه مقاطع تحصیلی در سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار بود.