برگزاری مطلوب آزمون‌های نهایی دانش آموزان در جهت عدالت آموزشی است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: برگزاری مطلوب آزمون‌های نهایی دانش آموزان گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی است و از لحاظ منطقی هم سنجش توانایی‌های دوران تحصیل، حرکت درستی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با قدردانی از تلاش‌ها برای برگزاری آزمون‌های نهایی دانش آموزان در استان افزود: دخیل کردن سنجش های تحصیلی، اقدام موثری در کاستن استرس کنکور از روی دانش آموزان است.

وی ادامه‌ داد: در آزمون های نهایی بخشی از توان دانش آموزان در سال های دوران تحصیل مورد سنجش قرار می گیرد و این سنجش، مقدمات، لوازم و زیرساخت هایی را لازم داشت.

افشارچی اظهار داشت: در این راستا تمام تلاش ها در جهت تامین امکانات و فضاهای امتحانی، تمهیدات لازم برای تصحیح اوراق امتحانی در جهت جهت تحقق عدالت آموزشی، به کار گرفته شده است، هر چند ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد ولی این روش، منطقا مسیر درستی است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح هنرستان‌های همجوار صنعت گفت: این اتفاق خوبی بوده و چنین مراکزی پلی بین صنعت و حوزه آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های مهمی در استان داریم که می توانند در این خصوص پای کار باشند و کمک کنند.

استاندار زنجان در بخش پایانی سخنان خود به اخلاص شهید رییسی اشاره کرد و افزود: اخلاص، کلیدی است که هر قفلی را باز می کند و اخلاصی همچون اخلاص شهید رییسی شاید در سپهر سیاسی کشور تکرار نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha