اصفهان-ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: دمای هوای بیشتر مناطق این استان از جمعه تا اواسط هفته آینده بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.  

مینا معتمدی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشدار زرد هواشناسی درباره افزایش گرمای هوا برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده صادر خواهد شد و باید برای مصرف برق در این روزها برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

این کارشناس با بیان اینکه شهر خور با ۴۵ درجه سانتیگراد دیروز گرمترین نقطه استان اصفهان بود، خاطرنشان کرد: دمای هوای صبح امروز در کلانشهر اصفهان ۳۲ درجه سانتیگراد بود که نسبت به روز گذشته سه درجه گرم‌تر شده است.

وی اضافه کرد: وزش باد شدید از بعدازظهر دیروز موجب فعال شدن خیزش گرد و خاک در نواحی شرقی و شمالی استان شده و بر اساس پیش بینی ها، این گرد و خاک به نواحی مرکزی استان نیز رسیده است. معتمدی ادامه داد: وزش باد روز گذشته در مناطق مورچه خورت، چوپانان، انارک، زواره، آران و بیدگل، کوهپایه، ورزنه، مهاباد و دیگر مناطق کویری استان به ۵۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید و موجب افزایش شاخص آلایندگی در بیشتر مناطق استان شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: این شرایط همچنان برای امروز و فردا وجود دارد و در برخی مواقع افزایش غلظت آلاینده‌ها و کیفیت هوا به حد ناسالم برای عموم می‌رسد.

معتمدی اضافه کرد: شدت آلاینده‌ها از روز پنجشنبه کاهش می‌یابد و کیفیت هوا به مرز ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید.

اصفهان در تیر ماه امسال هوای بسیار گرمی را در مقایسه با سال های گذشته تجربه کرده است.