به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رجحانی روز شنبه در نشست شورای ترافیک استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایمن سازی به منظور کاهش تصادفات اظهار کرد: ایمن سازی و طرح اصلاحی مسیرهای ورودی شهر محمدیه باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و هر دستگاه به ویژه شهرداری نقش کلیدی خود را ایفا کند.
وی ادامه داد: ایمن سازی جادهها میتواند در بسیاری از موارد از ایجاد تصادف جلوگیری کند، چرا که آمارها نشان میدهد بیش از ۵۰ درصد تصادفات برون شهری ناشی از خستگی و عدم توجه به جلو است که با ایمن سازی جاده میتوان از بروز برخی از تصادفات جلوگیری کرد.
رجحانی با بیان اینکه مصوبات شورای ترافیک معیار عملکرد دستگاه ها در تصادفات به شمار میرود، یادآور شد: کار جدی استان در این حوزه با مصوبات و پشتیبانی مطالعاتی این است که در محور یاد شده ۶۰ درصد تصادفات رخ می دهد و گلوگاه باید اصلاح شود.
این مسوول یادآورشد: در حال حاضر بررسیهایی در حوزه تصادفات درون شهری صورت گرفته که نتایج آن نشان میدهد عابر و موتورسیکلت بیشترین آمار تصادفات درون شهری را به خود اختصاص دادهاند و بنابراین ضروری است که اقداماتی در این راستا صورت بگیرد.
وی افزود: با همکاری دفتر فنی استانداری و شهرداری پراکندگی تصادفات باید با دقت بررسی شود تا بدانیم کدام محدوده چه وضعیتی دارد، افزایش ایمن سازی معابر و خیابان ها، افزایش روشنایی و معاینه فنی وسایل نقلیه نیز باید بررسی شود، همچنین باید اصول ایمن سازی توسط راهور تعریف و آموزش ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی ها در نظر گرفته شود.
رجحانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از موتورسواران سطح شهر پیک موتوری هستند باید شهرداری قزوین با دفاتر خدمات ارائه پیک موتوری یا نرم افزارهای فعال در این حوزه تفاهم نامه منعقد کند تا ساماندهی صورت گیرد و با این تفاهم نامه و دسترسی به جی پی اس سرعت موتور و اقدامات خطرساز را کنترل کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: همانند مصوبه تفاهم نامه تاکسی اینترنتی برای پیک موتوری نیز باید این اقدام صورت گیرد و ارائه خدمات موتوری بر پایه اینترنت نیز باید از طریق تفاهم نامه با شهرداری و پلیس راه صورت بگیرد، بنابراین نیاز است شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.