همدان- ایرنا- مسئول ستاد مردمی اربعین استان همدان از راه‌اندازی ۱۵۰ موکب در استان و ۲۶ موکب در کشور عراق همزمان با ایام اربعین خبر داد.

سیدرضا موسوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همدلی و انسجام مطلوبی در مجموعه استان صورت گرفته تا بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) ارایه شود اظهار کرد: خدمت رسانی بیش از ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پنج هزار نفر پزشک، آرایشگر و مهندس فنی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی آماده به کار هستند افزود: زائران قبل از ورود به استان برای دریافت اطلاعات موکب ها و آگاهی از نحوه خدمت رسانی می توانند با سامانه ۳۱۳۱_۰۸۱ تماس بگیرند.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان همدان اظهار کرد: شماره کارت ۶۹۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۲۲۶۶ و شماره شبا Ir۶۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۵۱۷۲۵۱۷۲۰۰۸ برای دریافت کمک های مردمی و جمع آوری نذورات مردمی برای موکب های خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) پیش بینی شده است.

موسوی ادامه داد: همدان در مسیر ارتباطی ۱۷ تا ۱۹ استان به عراق است و برهمین اساس زائران برای زیارت عتبات عالیات از شهرهای همدان، نهاوند و اسدآباد عبور می‌کنند.

وی یادآور شد: طبق گزارش ها ۲۲ میلیون نفر در ایام اربعین سال گذشته از محورهای ارتباطی استان عبور کردند که ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها زائر اربعین حسینی بودند.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان همدان اظهار کرد: سال گذشته در بعضی شب‌ها تا ۱۵۰ هزار نفر نیز در استان اسکان داشتیم و باید از آمادگی لازم برای ارائه خدمات مطلوب برخوردار باشیم.

موسوی با تاکید بر رعایت بهداشت در موکب‌ها و تامین سلامتی زائران افزود: در ایام اربعین نظارت لازم بر مواد غذایی آب و سایر امور بهداشتی اعمال می شود و در هر موکب پنج نفر از افرادی را که با مواد غذایی سروکار دارند برای گرفتن کارت سلامت به مرکز بهداشت معرفی می شوند.