۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85556577
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز خادمیِ سردار عشق در موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر

همدان- ایرنا- خادمان موکب فاطمه‌الزهرا(س)، بین‌الحرمین، صحن و سرای اباعبدالله الحسین(ع)، تل زینبیه و ده‌ها قرارگاه عاشقی را در کربلا رها کردند و خادمی به زائرانش را برگزیدند، آنها خادمی به سردار عشق و عاشقان کویش در ملایر برایشان افتخار است.

به گزارش ایرنا؛ آنها در خادمی خستگی‌ناپذیرند و زیر عَلَم حضرت عباس(ع) و پرچم پرافتخار سرور و سالار شهیدان درس‌ها آموخته‌اند تا در اربعینی دیگر ملایر را در جنوب استان همدان در پذیرایی از زائران، سرافراز کنند.

خادمان موکب فاطمه‌الزهرا(س) که در خدمت‌رسانی یکی از برترین‌های کشور است، از هم اکنون فرسنگ‌ها دور از کربلا، به سرور و سالار شهیدان عرض ارادت کرده و با آغاز خادمی زُوّار اباعبدالله الحسین(ع)، اینگونه خود را به حلقه عشق سیدالشهدا(ع) وصل کرده‌اند.

حدود یک دهه است که موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر در خادمی سرور و سالار شهیدان یکّه‌تاز است و هر سال در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام اربعین حسینی، قاب زیبایی از نوکری برای سیدالشهدا(ع) را در مسیر پیاده‌روی اربعین تا کربلای معلی در دفتر خادمی خود ثبت و ضبط می‌کنند.

خادمان موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر بهترین مکان را برای خدمت به زائران امام حسین(ع) برگزیده‌اند، در جوار شهدای سرافراز جهان شهر ملایر در گلزار بهشت هاجر که در مکتب سردار عشق طی طریق کردند و ستاره‌ای پرفروغ برای روشن کردن مسیر عاشقان اباعبدالله ‌الحسین(ع) شدند.

و امروز در آستانه اربعینی دیگر، موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) با تمام توان در حال آماده‌سازی بساط عشق و دلدادگی است، آن هم در یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی شهرستان ملایر در حنوب استان همدان؛ تا همانند سال‌های گذشته روزانه میزبان هزاران زائر عاشق اباعبدالله الحسین(ع) در این نقطه از خاک ایران اسلامی باشد.

در همین رابطه جمعی از اصحاب رسانه ملایر که همواره از عمق وجود برای سیدالشهدا(ع) قلم و قدم می‌زنند و در مسیر دلدادگی سردار عشق سر از پا نمی‌شناسند، روز شنبه در بازدید از موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر، از نزدیک در جریان روند آماده‌سازی موکب برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی همزمان با آغاز حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین قرار گرفتند.

آغاز خادمیِ سردار عشق در موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر

فعالیت ۴۳۰ خادم در موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر

مسوول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر در حاشیه بازدید خبرنگاران، اظهار کرد: این موکب از سال ۱۳۹۵ به همت خیرین و همشهریان ملایری با هدف مقابله و کمک‌رسانی در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله شروع به فعالیت کرد و امروز سطح خدمات‌دهی آن بسیار گسترده‌تر شده و در سطح کشور درخشیده است.

«حمیدرضا زمانی» افزود: در حال حاضر ۴۳۰ نفر خادم در ایام مختلف سال به بهانه مناسبت‌های مختلف به عشق اهل بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) در موکب فاطمه‌الزهرا(س) به نیازمندان، زائران و محرومان خدمت‌رسانی می‌کنند و در ایام اربعین تعداد خادمان بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد خادمان در ابتدا در زلزله رودبار و منجیل ۶۵ نفر بود و در زلزله بم به ۸۵ نفر رسید و هم اکنون ۴۳۰ نفر خادم به صورت رایگان در این ایستگاه صلواتی مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: همه نیروهای ما افراد متخصص و پای کار هستند و در بین آنها مکانیک، آتش‌نشان، معلم و بسیاری از تخصص‌های دیگر وجود دارد که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و در عملیات‌ها و بحران‌های مختلف برای کار جهادی آمادگی لازم را دارند.

مسوول موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر یادآور شد: این موکب همواره به عنوان یک گروه جهادی، خوش درخشیده است و در بین پنج هزار موکب کشور، در خدمت‌رسانی ۲ بار موفق به کسب رتبه سوم کشوری شده و امروز یکی از اولین‌ها در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی است.

زمانی گفت: موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر سال ۱۳۹۹ با شیوع همه‌گیری کرونا ۵۰۰ نفر نیروی متعهد به صورت شبانه‌روزی برای تولید ماسک ارائه خدمت کردند و یک میلیون و ۲۸۰ هزار لیتر الکل برای ضدعفونی اماکن مختلف و استفاده شهروندان به منظور مقابله با کرونا تولید کردیم.

آغاز خادمیِ سردار عشق در موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر

موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر؛ سوم کشور در خدمت‌رسانی

به گفته وی؛ هدف این موکب و گروه جهادی فقط ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف مذهبی و دینی نیست، بلکه تلاش ما بر این بوده در راستای مقابله با بلایای طبیعی و خدمات‌رسانی به محرومان و زائران اباعبدالله الحسین(ع) وارد عمل شدیم و با توجه به فرارسیدن ایام پیاده‌روی اربعین، اوج خدمت‌رسانی موکب فاطمه الزهرا(س) است.

مسوول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر با اشاره به کمک و مساعدت خیرین در ارائه هر چه بهتر خدمات این موکب، اظهار کرد: تاکنون با کمک دستگاه‌های اجرایی، تامین آب آشامیدنی و گازکشی موکب انجام شد و ۲۲ چشمه حمام و سرویس بهداشتی با همه امکانات برای زائران در آرامستان بهشت هاجر احداث کردیم.

زمانی همچنین احداث آشپزخانه موکب به مساحت ۱۰۰ مترمربع با تمامی امکانات به روز و تجهیزات لازم اشاره کرد و گفت: موکب در این ایام آمادگی پخت ۱۲ تا ۱۳ هزار پُرس غذا را در هر وعده برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته توسط موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر به ۷۵ هزار نفر به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی شد، خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز حرکت عظیم اربعین حسینی، فعالیت‌ موکب از پنجم صفر آغاز و تا ۲۵ صفر به مدت ۲۰ روز به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات‌رسانی می‌کند.

موکب فاطمه‌الزهرا(س) در اربعین ۲۰ روز آماده خدمت‌رسانی است

مسوول موکب فاطمه‌الزهرا(س) ملایر با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های موکب توسط کمک‌های مردمی، هیات امنا و خیرین تامین می‌شود، افزود: تمامی زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از زائران اربعین در این مکان فراهم شده و آماده‌سازی یک سالن غذاخوری به مساحت ۲۰۰ مترمربع برای پذیرایی از زائران در دست اقدام است.

به گفته زمانی؛ تاکنون بیش از ۱۴ میلیارد ریال برای احداث زیرساخت‌های لازم در این موکب هزینه شده و با توجه به قانونی بودن زیر نظر فرمانداری و ستاد عتبات عالیات، رضایت زائران برای ما در درجه اول اهمیت است و در این زمینه شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر همکاری بسیار خوبی برای برپایی موکب در بهشت هاجر با ما دارند.

به گزارش ایرنا؛ همزمان با آغاز اربعین حسینی بیش از ۱۲ موکب در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین حسینی در شهرستان ملایر دایر خواهد شد، این شهرستان در مسیر تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha