اهواز- ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: حمل، خرید و فروش سلاح گرم در استان با اقدامات پیشگیری و فرهنگی انجام شده در سال جاری ۳۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، به نقل از دادگستری خوزستان، علیرضا باوی دوشنبه با تاکید بر بهره‌گیری از برنامه‌ها و طرح‌های مختلف برای جلوگیری استفاده از سلاح گرم بیان کرد: اعمال مجازات‌های سنگین برای پیشگیری از وقوع جرم، تنها راه حل کاهش این جرایم نیست و برای پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با سلاح، باید از اقدامات فرهنگی و ارتقای دانش و آگاهی مردم بهره گرفت.

وی گفت: حمل و به‌کارگیری غیر قانونی سلاح سرد و گرم، هرساله باعث بروز اتفاقات ناخوشایندی در استان می‌شود که در بسیاری موارد باعث وارد کردن خسارات جبران‌ناپذیر مادی و معنوی زیادی می‌شود.
باوی افزود: طی اقدامات انجام شده در سال گذشته و با برگزاری جلسات متعدد با شیوخ، بزرگان، ائمه جماعات و برگزاری همایش‌هایی در قالب «پویش نه به تیراندازی» شاهد کاهش ۳۲ درصدی حمل و خرید و فروش سلاح در استان طی سال جاری هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان ادامه داد: از دستگاه‌های مربوطه درخواست می‌شود راهکارهای خود را برای کاهش این جرایم پیشنهاد داده و مراجع انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی نیز ساز و کارهای پیشگیرانه موثر را در دستور کار قرار دهند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر استفاده از سلاح گرم در استان باشیم.

به گزارش ایرنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان پیش از این از کاهش ۱۸ درصدی سرقت مسلحانه در استان خبر داده بود.